Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole (CROSBI ID 278690)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vidulin, Sabina ; Plavšić, Marlena ; Žauhar, Valnea Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 9-32. doi: 10.21464/mo.26.2.4

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina ; Plavšić, Marlena ; Žauhar, Valnea

hrvatski

Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole

Cilj je slušanja glazbe u školi oblikovati kulturno-umjetnički svjetonazor učenica i učenika te doprinijeti njihovom estetskom odgoju. U hrvatskim osnovnim školama realizira se prema tzv. standardnom modelu kojemu je težište na spoznajnoj dimenziji. Kako bi se povećali pozornost, motivacija, slušalačke navike i prihvaćanje umjetničke glazbe, predlaže se spoznajno-emocionalni pristup koji višemodalno povezuje glazbene i izvanglazbene sadržaje. Cilj istraživanja bio je usporediti utjecaje spoznajno-emocionalnog i standardnog pristupa u nastavi glazbene kulture na spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Sudjelovalo je 557 učenika i učenica iz 30 petih razreda. Slušali su Hačaturjanovu Maskaradu, Beethovenovu Wellingtonovu pobjedu, Rimski-Korsakovljevu Šeherezadu i Fauréovu Pavanu te odgovarali na pitanja vezana za spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Petnaest razreda imalo je nastavu po standardnom, a 15 razreda po spoznajno- emocionalnom pristupu. U spoznajnom aspektu odgovori učenika i učenica uglavnom se nisu razlikovali. U emocionalnom aspektu, u Šeherezadi i Pavani nešto su intenzivnije doživljavane dominantne emocije kada je bio primijenjen spoznajno-emocionalni pristup.

slušanje glazbe, glazbena djela, nastava glazbene kulture, standardni pristup, spoznajno-emocionalni pristup

nije evidentirano

engleski

A comparison between the cognitive and emotional aspects of music listening in the context of primary school music teaching

nije evidentirano

music listening, musical pieces, teaching musical culture, standard approach, cognitive-emotional approach

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

2019.

9-32

objavljeno

0353-765X

1848-2325

10.21464/mo.26.2.4

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost