ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA (CROSBI ID 278661)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matošić, Doris
hrvatski
ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA
Cilj je istraživanja bio utvrditi odnos između petofaktorskog modela ličnosti i uspjeha u školi i vladanja u dvjema vremenskim točkama ; na početku 3. (T1) i na kraju 4. razreda srednje škole (T2). U istraživanju je sudjelovalo 421 učenika srednje škole u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje dimenzija ličnosti korištena je adaptirana verzija Petofaktorskog inventara ličnosti. Školski uspjeh mjeren je ocjenom općeg uspjeha na kraju školske godine, a ocjena vladanja mjerila se na temelju neopravdanih sati. Glavna analiza podataka uključivala je dvije hijerarhijske regresijske analize u svakoj vremenskoj točki. U oba mjerenja rod je značajno doprinio objašnjenju uspjeha u školi i vladanja. Konkretno, učenice su pokazale bolji uspjeh u školi te bolje vladanje u usporedbi s učenicima. Nadalje, u prvome mjerenju, osobe s izraženim dimenzijama ličnosti i otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te manje izraženim neuroticizmom pokazale su bolji uspjeh u školi u usporedi s osobama s manje izraženom otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te više izraženim neuroticizmom. Međutim, petofaktorske dimenzije ličnosti u drugom mjerenju nisu značajno dodatno objasnile uspjeh u školi i vladanje. Rezultati ističu utjecaj pojedinih osobina ličnosti na opći uspjeh i vladanje u srednjoj školi u dvama mjerenjima.
obrazovanje ; osobine ličnosti ; školski uspjeh ; učenici ; vladanje
nije evidentirano
engleski
The Relation between Big Five Personality Traits and School Achievement in High School Students
nije evidentirano
behaviour ; education ; grade point average ; high school students ; personality traits
nije evidentirano
Podaci o izdanju
LXV (1-2)
2019.
45-55
objavljeno
0044-4855
1849-0972
0.32903/zs.65.1-2.3