The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students (CROSBI ID 278651)
Prilog u časopisu | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Santrić, Marta ; Ćavar, Ana ; Alerić, Marko
hrvatski
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students
Uz govornu komunikaciju, čitanje je najvažniji način indirektnog ovladavanja rječnikom. Primarni cilj ovoga istraživanja bio je ispitati hipotezu o pozitivnom utjecaju količine čitanja na bogatstvo rječnika. Sekundarnom razinom istraživanja pokušali su se utvrditi neki od mogućih faktora utjecaja na učestalost, odnosno količinu čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 200 učenika trećih razreda triju zagrebačkih srednjih škola. Za potrebe empirijskog istraživanja oblikovan je istraživački materijal kojim se provjeravalo prepoznavanje značenja leksema ekscerpiranih iz lektirnih djela, a anketom su prikupljeni podatci o čitalačkim navikama ispitanika. Na prvoj razini istraživanja ispitan je odnos između postotka točno prepoznatih značenja leksema i prosječne količine čitanja književnosti te je utvrđeno da su učenici koji u prosjeku više čitaju točno prepoznali značenje većeg broja leksema. Na sekundarnoj razini istraživanja propitala se ovisnost prosječne količine čitanja o varijablama izloženosti pričama i bajkama u djetinjstvu, ljubavi prema čitanju (užitka u čitanju), razumijevanja tijekom čitanja i prosječne količine čitanja roditelja. Rezultati su ukazali na postojanje statistički značajne pozitivne korelacije između prosječne količine čitanja i prvih triju navedenih varijabli.
vocabulary enrichment ; lexical knowledge ; meaning ; vocabulary ; word.
nije evidentirano
engleski
The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students
nije evidentirano
vocabulary enrichment ; lexical knowledge ; meaning ; vocabulary ; word.
nije evidentirano