Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students (CROSBI ID 278651)

Prilog u časopisu | ostalo | međunarodna recenzija

Santrić, Marta ; Ćavar, Ana ; Alerić, Marko The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 3; 823-860

Podaci o odgovornosti

Santrić, Marta ; Ćavar, Ana ; Alerić, Marko

hrvatski

The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students

Uz govornu komunikaciju, čitanje je najvažniji način indirektnog ovladavanja rječnikom. Primarni cilj ovoga istraživanja bio je ispitati hipotezu o pozitivnom utjecaju količine čitanja na bogatstvo rječnika. Sekundarnom razinom istraživanja pokušali su se utvrditi neki od mogućih faktora utjecaja na učestalost, odnosno količinu čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 200 učenika trećih razreda triju zagrebačkih srednjih škola. Za potrebe empirijskog istraživanja oblikovan je istraživački materijal kojim se provjeravalo prepoznavanje značenja leksema ekscerpiranih iz lektirnih djela, a anketom su prikupljeni podatci o čitalačkim navikama ispitanika. Na prvoj razini istraživanja ispitan je odnos između postotka točno prepoznatih značenja leksema i prosječne količine čitanja književnosti te je utvrđeno da su učenici koji u prosjeku više čitaju točno prepoznali značenje većeg broja leksema. Na sekundarnoj razini istraživanja propitala se ovisnost prosječne količine čitanja o varijablama izloženosti pričama i bajkama u djetinjstvu, ljubavi prema čitanju (užitka u čitanju), razumijevanja tijekom čitanja i prosječne količine čitanja roditelja. Rezultati su ukazali na postojanje statistički značajne pozitivne korelacije između prosječne količine čitanja i prvih triju navedenih varijabli.

vocabulary enrichment ; lexical knowledge ; meaning ; vocabulary ; word.

nije evidentirano

engleski

The Connection between the Reading Habits and Richness of Vocabulary of Croatian Secondary- School Students

nije evidentirano

vocabulary enrichment ; lexical knowledge ; meaning ; vocabulary ; word.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (3)

2019.

823-860

objavljeno

1848-5189

Povezanost rada

nije evidentirano

Indeksiranost