Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika (CROSBI ID 278600)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Dobravac, Gordana Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika // Knowledge, 38 (2020), 2; 335-341

Podaci o odgovornosti

Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Dobravac, Gordana

hrvatski

Uloga i obilježja pjesama u ranome učenju engleskoga jezika

Putem pjesme, zbog njezine vokalno- instrumentalne strukture, mogu se usvojiti različita znanja istovremeno, odnosno mogu se razviti i jezične i glazbene vještine. U ovome radu istražuje se koliko glazbenih jedinica (pjesama) sadrže udžbenici engleskoga jezika, koja je njihova uloga te doprinose li, uz razvoj jezično-komunikacijskih, i razvoju glazbenih vještina. Pod pojmom uloge podrazumijeva se doprinos pjesme domenama koje obuhvaća učenje engleskoga kao stranoga jezika, a koje su propisane Kurikulumom nastavnog predmeta Engleski jezik za osnovne škole i gimnazije Republike Hrvatske (2019). Domene koje obuhvaća nastavni predmet Engleski jezik jesu: komunikacijsko-jezična kompetencija i međukulturalna komunikacijska kompetencija te više međupredmetnih tema. U skladu s ciljem istraživanja, postavljena su sljedeća istraživačka pitanja: Koja je uloga pjesama zastupljenih u udžbenicima s obzirom na zahtjeve kurikuluma? ; Koja su obilježja pjesama zastupljenih u udžbenicima? ; Jesu li u udžbenicima zastupljene pjesme kojima se potiče međupredmetna povezanost (razvoj glazbenih vještina)? S obzirom na to da učenje engleskog jezika treba doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te se pozitivno odražavati na razvoj osnovnih kompetencija, u skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima pretpostavlja se sljedeće: uloga pjesama povezana je sa svim ciljevima nastave engleskoga jezika ; obilježja pjesama povezana su sa svim domenama nastavnoga predmeta Engleski jezik ; pjesme doprinose razvoju glazbenih vještina. Provedeno je kvalitativno istraživanje - analiza pjesama zastupljenih u udžbenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole propisanih Katalogom odobrenih udžbenika Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da je uloga pjesme uglavnom u doprinosu razvoju komunikacijsko- jezične kompetencije, a da analizirane pjesme u manjem dijelu doprinose razvoju međukulturalne komunikacijske kompetencije. Udžbenik za prvi razred osnovne škole, izrađen u skladu s novim Kurikulumom za nastavni predmet Engleski jezik (2019), pokazuje znatan kvalitativni pomak u odnosu na udžbenike nastale na temelju Nastavnog plana i programa iz 2006.

glazbena kultura, metodika glazbene kulture, metodika nastave engleskog jezika, rano učenje engleskog jezika, analiza udžbenika

nije evidentirano

engleski

The Roles and Features of Songs in Early English Learning

nije evidentirano

music, methodology of teaching music, methodology of teaching English, early English learning, textbook analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38 (2)

2020.

335-341

objavljeno

2545-4439

1857-923X

Povezanost rada

Filologija, Obrazovne znanosti, Znanost o umjetnosti

Poveznice