Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Musings on Ethnomusicology, Interdisciplinarity, Intradisciplinarity, and Deceloniality (CROSBI ID 278534)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ceribašić, Naila (i komentari Regina Bendix, Ana Hofman, Olga Pashina, Timothy Rice, Jonathan Stock) Musings on Ethnomusicology, Interdisciplinarity, Intradisciplinarity, and Deceloniality // Etnološka tribina : godišnjak Hrvatskog etnološkog društva, 42 (2019), 49; 3-79. doi: 10.15378/1848-9540.2019.42.01

Podaci o odgovornosti

Ceribašić, Naila (i komentari Regina Bendix, Ana Hofman, Olga Pashina, Timothy Rice, Jonathan Stock)

engleski

Musings on Ethnomusicology, Interdisciplinarity, Intradisciplinarity, and Deceloniality

Thinking from the perspective of Croatian ethnomusicology as one of ethnomusicologies “at home”, the author muses on the position of ethnomusicology on a global scale, and in particular how it relates to mainstream English-language ethnomusicology and other fringe ethnomusicologies, the interdisciplinary links with sister disciplines (primarily ethnology and cultural anthropology), and endeavours to decolonize ethnomusicology. By taking into account the issue of reciprocity (or the lack thereof) between various disciplines and the linguocentric predicament of (ethno)musicological studies, she argues that more intellectual effort than is being currently exerted should be invested into engaged comparison of one’s own fieldwork, analytical processes and research outcomes with cross-cultural ethnomusicological literature and literature in other disciplines of music studies. Related to this is her suggestion to take the issue of decoloniality seriously. Therefore, instead of mere celebration of different ethnomusicologies, she proposes a combination of “bi-ethnomusicologicality” and “going pidgin” ethnomusicology as means for making ethnomusicology a more relevant discipline on a global scale. / Govoreći iz perspektive hrvatske etnomuzikologije kao jedne od etnomuzikologija “kod kuće”, autorica promišlja o poziciji etnomuzikologije na globalnoj razini, naročito što se tiče odnosa između mainstream etnomuzikologije na engleskom jeziku i drugih, rubnih etnomuzikologija, interdisciplinarnih povezivanja sa sestrinskim disciplinama (prvenstveno etnologijom i kulturnom antropologijom) te nastojanja za dekoloniziranjem etnomuzikologije. Uzevši u obzir pitanje recipročnosti (ili njezina manjka) među različitim disciplinama i (etno)muzikološku nepriliku s lingvocentrizmom, smatra da bi više intelektualne energije nego što je to danas slučaj trebalo uložiti u angažiranu usporedbu vlastitih terenskih i analitičkih procesa i rezultata istraživanja s kroskulturnom etnomuzikološkom literaturom, kao i literaturom u drugim disciplinama znanosti o glazbi. Povezan je s time i prijedlog da se pitanje dekolonijalnosti shvati ozbiljno. Stoga, umjesto pukog slavljenja različitih etnomuzikologija, predlaže kombinaciju “bietnomuzikologičnosti” i “udomaćujuće-pidžinizirajuće” etnomuzikologije kao načina da se etnomuzikologiju učini relevantnijom disciplinom na svjetskoj razini.

ethnomusicology, interdisciplinarity, intradisciplinarity, decoloniality, bi-ethnomusicologicality, going pidgin ethnomusicology

rad paralelno na engleskom i hrvatskom

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42 (49)

2019.

3-79

objavljeno

0351-1944

1848-9540

10.15378/1848-9540.2019.42.01

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Povezanost rada

Etnologija i antropologija, Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost