Prisutnost glazbe na društvenim mrežama među gimnazijalcima (CROSBI ID 690452)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Milinović, Majda
hrvatski
Prisutnost glazbe na društvenim mrežama među gimnazijalcima
U vremenu kada masovni mediji preuzimaju ulogu primarnih sredstava komunikacije i socijalizacije među ljudima diljem svijeta, društvene su mreže, kao najpopularniji internetski servis, osobito prisutne među današnjom mladeži. Neprestani razvoj i napredak tehnologije obilježje su svakodnevice žitelja suvremenog doba, a današnjim je generacijama gotovo nezamislivo provesti dan ukoliko nisu online. Upravo je i glazba zauzela značajan medijski prostor te putem raznih platforma postala sveprisutna i lako dostupna. U okviru ovog rada provedeno je istraživanje među učenicima osječkih gimnazija (N=228). Istraživanjem se željela ispitati prisutnost glazbe na društvenim mrežama koje koriste te saznati koje glazbene žanrove najviše preferiraju. Ujedno se željela ispitati prisutnost klasične glazbe na društvenim mrežama, kao i utjecaj nastave glazbene umjetnosti na glazbene preferencije gimnazijalaca. Rezultati su potvrdili status društvenih mreža (Facebook, Instagram, YouTube, WhatsApp, Viber i dr.) kao sastavnog dijela života mladih, a na kojima se često dijele i slušaju glazbene poveznice najrazličitijih žanrova te prate stranice glazbenika ili glazbenih sastava. Istraživanje je ujedno ukazalo na relativno slabu prisutnost klasične glazbe na društvenim mrežama koje gimnazijalci svakodnevno koriste, kao i neznatan utjecaj nastave glazbene umjetnosti na njihove glazbene preferencije, a što se može objasniti dominantnim položajem drugih vrsta glazbe u cjelokupnom medijskom prostoru. Iako ju rijetko dijele i susreću na društvenim mrežama, ohrabrujuća je činjenica kako njih 75, 4% samostalno, u različitim vremenskim intervalima, odabire slušati klasičnu glazbu. Dobivenim se rezultatima upućuje na potrebu povećanja prisutnosti klasične glazbe u svim medijima, ne u smislu dostupnosti, već popularizacije među mladima putem društvenih mreža kao globalnog fenomena današnjeg vremena.
glazba na društvenim mrežama ; glazbene preferencije gimnazijalaca ; klasična glazba ; nastava glazbene umjetnosti
nije evidentirano
engleski
THE PRESENCE OF MUSIC ON SOCIAL MEDIA NETWORKS AMONG GRAMMAR SCHOOL STUDENTS
nije evidentirano
music on social media networks ; musical preferences of grammar school students ; classical music ; music class
nije evidentirano
Podaci o prilogu
280-296.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Conference Proceedings Book 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Radočaj-Jerković, A.
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-03-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096