Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1060550

Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima


Bohaček, Ana-Marija; Ivšac Pavliša, Jasmina; Ljubešić Marta
Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima // Logopedija, 8 (2018), 1; 6-12 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1060550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima
(Routine based intervention in the context of group sessions with families)

Autori
Bohaček, Ana-Marija ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Ljubešić Marta

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 8 (2018), 1; 6-12

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
intervencija temeljena na rutinama, obitelji usmjeren pristup
(routine based intervention, family centred approach)

Sažetak
Suvremeni pristupi u ranoj intervenciji naglašavaju važnost podrške roditeljima i njihovu snažnu uključenost u sve oblike intervencija. Naglasak je na poštivanju razvojnih načela, koja su jednaka za svu djecu (s razvojnim poteškoćama ili bez njih). Razvojne miljokaze djeca dostižu interakcijom s odraslima te aktivnostima (rutinama), koje su dio njihove prirodne sredine. S obzirom na specifičnosti djece s razvojnim odstupanjima, roditeljima je puno izazovnije uključiti djecu u svakodnevne rutine, iskoristiti ih i razumjeti kao trenutke učenja i poticanja. S ciljem pružanja podrške roditeljima u organiziranju svakodnevnih rutina, radi poticanja sociokomunikacijskog razvoja, organizirane su radionice na kojima se roditelje poučavalo strategijama – kako iskoristiti svakodnevne aktivnosti, rutine u poticanju djetetova razvoja. Organizirano je 5 grupa roditelja (35 roditelja) djece sa sumnjom ili već utvrđenim poremećajem iz spektra autizma (21 dijete). Svaka grupa imala je 12 strukturiranih susreta, nakon kojih su roditelji ispunili evaluacijski upitnik i ocijenili zadovoljstvo programom. U slobodnom dijelu upitnika roditelji su iznimno visoko ocijenili dobivene materijale, kao i razmjenu iskustava s drugim roditeljima. Rezultati pokazuju da intervencijski pristup koji podržava roditelje da ugrađuju razvojne ciljeve u svakodnevne rutine, iako kod nas neuobičajen i nov, roditelji vrlo pozitivno ocjenjuju te su njime zadovoljni. Zaključujemo da su roditelji time dobili vrlo uspješan i snažan alat, koji im pomaže da potiču dijete u raznim vještinama. Također, poučavanje roditelja novim vještinama u grupi s njihovom djecom, pokazalo se poželjnim oblikom rada i preporučuje se češće primjenjivati taj oblik rada u svakodnevnoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Bohaček, Ana-Marija; Ivšac Pavliša, Jasmina; Ljubešić Marta
Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima // Logopedija, 8 (2018), 1; 6-12 (domaća recenzija, članak, stručni)
Bohaček, A., Ivšac Pavliša, J. & Ljubešić Marta (2018) Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima. Logopedija, 8 (1), 6-12.
@article{article, year = {2018}, pages = {6-12}, keywords = {routine based intervention, family centred approach}, journal = {Logopedija}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Routine based intervention in the context of group sessions with families}, keyword = {routine based intervention, family centred approach} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font