Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima (CROSBI ID 278282)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Bohaček, Ana-Marija ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Ljubešić Marta Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima // Logopedija, 8 (2018), 1; 6-12

Podaci o odgovornosti

Bohaček, Ana-Marija ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Ljubešić Marta

hrvatski

Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima

Suvremeni pristupi u ranoj intervenciji naglašavaju važnost podrške roditeljima i njihovu snažnu uključenost u sve oblike intervencija. Naglasak je na poštivanju razvojnih načela, koja su jednaka za svu djecu (s razvojnim poteškoćama ili bez njih). Razvojne miljokaze djeca dostižu interakcijom s odraslima te aktivnostima (rutinama), koje su dio njihove prirodne sredine. S obzirom na specifičnosti djece s razvojnim odstupanjima, roditeljima je puno izazovnije uključiti djecu u svakodnevne rutine, iskoristiti ih i razumjeti kao trenutke učenja i poticanja. S ciljem pružanja podrške roditeljima u organiziranju svakodnevnih rutina, radi poticanja sociokomunikacijskog razvoja, organizirane su radionice na kojima se roditelje poučavalo strategijama – kako iskoristiti svakodnevne aktivnosti, rutine u poticanju djetetova razvoja. Organizirano je 5 grupa roditelja (35 roditelja) djece sa sumnjom ili već utvrđenim poremećajem iz spektra autizma (21 dijete). Svaka grupa imala je 12 strukturiranih susreta, nakon kojih su roditelji ispunili evaluacijski upitnik i ocijenili zadovoljstvo programom. U slobodnom dijelu upitnika roditelji su iznimno visoko ocijenili dobivene materijale, kao i razmjenu iskustava s drugim roditeljima. Rezultati pokazuju da intervencijski pristup koji podržava roditelje da ugrađuju razvojne ciljeve u svakodnevne rutine, iako kod nas neuobičajen i nov, roditelji vrlo pozitivno ocjenjuju te su njime zadovoljni. Zaključujemo da su roditelji time dobili vrlo uspješan i snažan alat, koji im pomaže da potiču dijete u raznim vještinama. Također, poučavanje roditelja novim vještinama u grupi s njihovom djecom, pokazalo se poželjnim oblikom rada i preporučuje se češće primjenjivati taj oblik rada u svakodnevnoj praksi.

intervencija temeljena na rutinama, obitelji usmjeren pristup

nije evidentirano

engleski

Routine based intervention in the context of group sessions with families

nije evidentirano

routine based intervention, family centred approach

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (1)

2018.

6-12

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija