Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma (CROSBI ID 278237)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Vrljičak, Sanda ; Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 1; 14-23. doi: 10.31299/log.6.1.3

Podaci o odgovornosti

Vrljičak, Sanda ; Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina

hrvatski

Evaluacija tranzicijskog vrtićkog programa za djecu s poremećajem iz spektra autizma

Zbog obilježja samog poremećaja, inkluzija djece s poremećajem iz spektra autizma (PSA) vrlo je složen i zahtjevan proces. Pružanjem znanstveno utemeljene stručne podrške u ranoj dobi potrebno je omogućiti razvoj vještina kojima će se osigurati pozitivni učinci uključivanja u vršnjačke skupine. U ovom radu prikazani su rezultati provođenja individualiziranih edukacijsko- rehabilitacijskih programa za 5 dječaka sa PSA- om predškolske dobi. Program se provodio u okviru posebne, tranzicijske skupine redovnog vrtića, u kojoj se djeca sa PSA-om pripremaju za inkluziju. U programu su korištene vizualno okolinska podrška, metode i tehnike primijenjene analize ponašanja, tehnike razvojnog, individualno-diferencijalnog, na odnosima utemeljenog modela (RIO) – (Floortime) te potpomognuta komunikacija (PECS). U evaluaciji programa primijenjena je analiza individualnih rezultata dobivenih instrumentom „Procjena osnovnog jezika i vještina učenja“ (POJVU). Analiza rezultata na POJVU- testupokazala je da su sva djeca iz programa postigla određenu razinu napretka na područjima vještina i sposobnosti koje su se ovim programima poticale: komunikacije, socijalnih vještina i igre. Zaključci ovog rada podcrtavaju važnost praćenja i evaluacije terapijskog rada te potrebu za uključivanje prikazanog programa za djecu sa PSA-om u druge redovne vrtiće.

poremećaj iz spektra autizma, predškolska inkluzija, vizualna okolinska podrška, RIO/Floortime model, bihevioralni pristup

nije evidentirano

engleski

Evaluation of preschool transition program for children with autism spectrum disorders

nije evidentirano

autism spectrum disorder, preschool inclusion, visual support, DIR/Floortime model, behavioral approach

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1)

2016.

14-23

objavljeno

1330-5484

10.31299/log.6.1.3

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija

Poveznice