Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dijete s poremećajem iz spektra autizma i društvene igre-prihvatiti poraz (CROSBI ID 432574)

Ocjenski rad | diplomski rad

Brekalo, Martina Dijete s poremećajem iz spektra autizma i društvene igre-prihvatiti poraz / Stošić, Jasmina (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2017

Podaci o odgovornosti

Brekalo, Martina

Stošić, Jasmina

hrvatski

Dijete s poremećajem iz spektra autizma i društvene igre-prihvatiti poraz

Igra je slobodna, prirođena, spontana dječja aktivnost, privatni oblik ponašanja u kojoj dijete izražava svoje potrebe, osjećaje, misli i poteškoće. Igru možemo smatrati sredstvom cjelovitog dječjeg razvoja zbog toga što djeluje na djetetov emocionalni, spoznajni, socijalni i tjelesni razvoj. Društvene igre imaju veliku ulogu u dječjem razvoju. One potiču koncentraciju, logičko mišljenje, komunikaciju, uče djecu slijediti pravila, donošenju odluka, pobjedi i porazu te potiču razvoj empatije koja je ključna za razvijanje zdravog odnosa s okolinom. Djeca s poremećajem iz spektra autizma često pokazuju teškoće u emocionalnoj regulaciji u igri kada trebaju slijediti pravila i kada dožive poraz. Optimalno rješenje je da učitelj, roditelj i/ili terapeut dio dana provodi s djetetom učeći ga kako da se nosi s neuspjehom i te emocije iskoristi produktivno. Pri tome treba voditi računa da se kreće od manjih neuspjeha, djetetu manje važnih, prema sve intenzivnijima, dok dijete ne svlada optimalan način reagiranja u toj situaciji. Cilj ovog rada je evaluirati učinak socijalnih priča na sudjelovanje u društvenim igrama dječaka s poremećajem iz spektra autizma. Pratit će se promjene u emocionalnoj regulaciji dječaka tijekom igranja društvenih igara s vršnjacima i/ili odraslom osobom te tijekom nestrukturiranih aktivnosti u školi, kod kuće i na igralištu. Rad bi trebao odgovoriti na pitanja kao što su: Djeluju li socijalne priče na sudjelovanje u društvenim igrama dječaka s teškoćama? Hoće li doći do napretka u emocionalnoj regulaciji prilikom igranja igara u kojima postoji mogućnost pobjede odnosno poraza? Dolazi li do generalizacije emocionalne regulacije na druge kontekste i partnere u igri? Program će biti proveden u obiteljskom domu dječaka u strukturiranim situacijama u trajanju od 10-30 minuta, dva dana u tjednu kroz dva mjeseca. Rad će biti baziran prema nacrtu istraživanja na pojedincu prema metodi analize promjena. Podatci će se prikupljati tijekom inicijalne procjene, provedbe programa i finalne procjene uz pomoć lista procjene koje će biti kreirane u svrhu diplomskog rada. Također će biti bilježena točno određena ponašanja izvan strukturirane aktivnosti koja bi mogla ukazati na učinkovitost provođenog programa. Za provedbu rada tražit će se suglasnost roditelja i ostalih uključenih u procjenu generalizacije.

socijalne priče, društvene igre, poremećaj iz spketra autizma

nije evidentirano

engleski

Child with autism spectrum disorders and board games-excepting defeat

nije evidentirano

social scripts, board game, autism spectrum disorder

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

18.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano