Potrošačeva percepcija kvalitete i dodane vrijednosti prirodnih i tradicionalnih proizvoda (CROSBI ID 432570)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Puškarić, Antonija
First Komen, Ivana
hrvatski
Potrošačeva percepcija kvalitete i dodane vrijednosti prirodnih i tradicionalnih proizvoda
Istraživanje je pokazalo da potrošači zaista prirodne i tradicionalne proizvode, kao i proizvode s oznakama kvalitete, izvornosti i tradicije smatraju kvalitetnijima od konvencionalnih proizvoda. Tražio se utjecaj na kvalitetu prirodnih i tradicionalnih proizvoda koji se očituje kroz bolji okus, zdravlje i sigurnost korištenja prirodne i tradicionalne hrane. Istovremeno se tražio i utjecaj na dodanu vrijednost koja se očituje kroz zaštitu okoliša i imidž potrošača. Istaknule su se tvrdnje o kvaliteti i to da su prirodni i tradicionalni proizvodi zdraviji (hranjiviji) i puno boljeg okusa od konvencionalnih proizvoda, a zaštita okoliša se pokazala kao najcjenjenija komponenta dodane vrijednosti za potrošače. Istraživanje je donijelo i nova saznanja u vidu definicije prirodnih proizvoda koja se utvrdila višestrukim ponavljanjem istih odgovora ispitanika, a ona kaže da su to proizvodi koji ne sadrže nikakve kemikalije, dodatke, konzervanse ili slične štetne tvari te za čiju se proizvodnju i/ili preradu koriste isključivo sastojci prirodnog podrijetla. Druga definicija proizašla iz istraživanja jest za tradicionalne proizvode koja glasi: tradicionalni proizvodi su oni proizvodi koji se dugi niz godina proizvode na identičan način, izrađuju se ručno, bez uporabe strojeva i mehanizacije te su specifični za određeno područje u kojem se proizvode. Što se tiče samih oznaka kvalitete, izvornosti i tradicije, potrošači su u manjoj mjeri još uvijek skeptični prema istima, dok ih većina smatra izuzetno korisnima, ali također naglašavaju nedostatak jasnih informacija koje će im olakšati razumijevanje, a samim time i kupnju proizvoda s oznakama.
prirodni proizvodi ; tradicionalni proizvodi ; oznake kvalitete ; oznake izvornosti ; dodana vrijednost
nije evidentirano
engleski
Consumers perception of quality and added value of natural and traditional products
nije evidentirano
natural products ; traditional products ; quality label ; added value ; authenticity label
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
26.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka