Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Spremnost na kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača (CROSBI ID 432564)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Pandurić, Filip Spremnost na kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača / First Komen, Ivana (mentor); Grgurić Čop, Nina (neposredni voditelj). Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2019

Podaci o odgovornosti

Pandurić, Filip

First Komen, Ivana

Grgurić Čop, Nina

hrvatski

Spremnost na kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača

Zdravstveni problemi s kojima se populacija sve češće susreće, razlog su sve većeg broja pristupnika zdravom životu koji osim aktivne svakodnevnice uključuje i konzumaciju zdravije prehrane. Pod utjecajem takve potražnje, raste i ponuda organskih proizvoda pa tako i organske hrane. Pritom, organska hrana podrazumijeva hranu uzgojenu bez sintetskih pesticida, umjetnog gnojiva, GMO dodataka, bioinženjeringa ili ionizirajućeg zračenja. U ovom radu razmatrana su brojna istraživanja potaknuta spomenutim trendom. Na osnovu prikupljenih podataka iz anketnog upitnika kojem je pristupio 61 ispitanik s područja Republike Hrvatske, analizirani su podatci o spremnosti naa kupnju organske hrane obzirom na stavove i profil potrošača. Anketni upitnik kojem su ispitanici pristupali prikazan je u digitalnom obliku i distribuiran je putem društvenih mreža i email adrese. Postavljeno je pet hipoteza, od kojih se prva i treća odnose na stavove, a preostale tri na profil potrošača. Nakon analize prikupljenih rezultata utvrđeno je kako se prihvaćaju prva i treća hipoteza što ukazuje na zaključak da ljudi koji kupuju/konzumiraju organsku hranu čine to jer smatraju da je ona zdravija i ukusnija od konvencionalne. Analizom pitanja i odgovora koji su se odnosili na profil potrošača, utvrđeno je kako su kupci organske hrane uglavnom fizički aktivne osobe ili osobe koje se bave sportom, kao i da su ti ljudi uglavnom roditelji odnosno da imaju djecu. Povezivanjem procjene ekološke osviještenosti ispitanika koju su određivali sami ispitanici i činjenice kupuju li ispitanici organsku hranu ili ne, utvrđeno je kako ekološka osviještenost ima veze s kupnjom organske hrane odnosno potvrđena je druga hipoteza da ljudi koji su ekološki osviješteni češće kupuju organsku hranu u odnosu na one koji se ne smatraju ekološki osviještenima. Nakon utvrđenog stanja, zaključeno je kako je potrebno provođenje još istraživanja na ovoj i sličnim temama, kako bi se u budućnosti tržište moglo u što većoj mjeri prilagoditi očekivanjima potrošača.

organska hrana ; potrošači ; zdravlje ; okus ; ekološka osviještenost ; fizička aktivnost ; roditelj

nije evidentirano

engleski

Willingness to buy organic food given the consumer's attitudes and profil

nije evidentirano

organic food ; consumers ; health ; taste ; ecological councesness ; physical activity ; parent

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

03.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija