Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Promjene u maloprodaji uslijed krize korona virusa (CROSBI ID 278147)

Prilog u časopisu | stručni rad

Dunković, Dario Promjene u maloprodaji uslijed krize korona virusa // Suvremena trgovina (Zagreb), 45 (2020), 2; 40-43

Podaci o odgovornosti

Dunković, Dario

hrvatski

Promjene u maloprodaji uslijed krize korona virusa

Promatramo ulice sa zatvorenima prodavaonicama zbog korona krize i razmišljamo kako to sve utječe na trgovce, naše gospodarstvo i kupce?. Možemo sagledati efekte, ali nije tako lako prognozirati kako će se dugoročno kriza odraziti na maloprodaju. Poučeni posljedicama financijske krize prije desetak godina neke se stvari mogu lakše predvidjeti. Brzo su se promijenile navike kupaca, a maloprodavači u stiješnjenim uvjetima nude i dostavljaju jer trgovinu ne može ništa zaustaviti i nema granice. Svrha je članka sagledati trenutno stanje i pokušati prognozirati neke efekte i promjene u maloprodaji uslijed krize s koronavirusom. Izolacija stanovništva stvara negativan utjecaj na potrošačka tržišta diljem svijeta pa tako utječe i na domaću maloprodaju. Prvi efekt bilo je početno gomilanje zaliha u kućanstvima unutar svega nekoliko dana što je stvorilo dodatni pritisak na trgovce i opskrbne lance koji su se našli u okolnostima geografske izolacije. Nakon toga je nastupio i drugi efekt, a to je ekonomska nesigurnost i neizvjesnost, a treći efekt će biti gubitci trgovaca. Kratkotrajni nedostatak robe na policama izazvao je dodatni strah od nestašice, međutim, ponuda hrane i potrepština se stabilizirala. Većina maloprodavača kojima su zatvorene prodavaonice brine kako će nadoknaditi gubitke izazvane fiksnim troškovima, pregovaraju s najmodavcima o najmovima i o promjenama uvjeta plaćanja s dobavljačima od kojih zapravo traže da budu solidarni jer financijski efekti su kataklizmički. Nisu svi maloprodavači pogođeni podjednako.

maloprodaja ; online ; kriza ; koronavirus

nije evidentirano

engleski

Retailing changes affected by coronavirus

nije evidentirano

retailing ; online ; crisis ; coronavirus

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (2)

2020.

40-43

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice