Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma (CROSBI ID 278131)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Begić, Matea ; Stošić, Jasmina ; Frey Škrinjar, Jasmina Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma // Logopedija, 6 (2016), 2; 62, 68. doi: 10.31299/log.6.2.3

Podaci o odgovornosti

Begić, Matea ; Stošić, Jasmina ; Frey Škrinjar, Jasmina

hrvatski

Vršnjački vođena intervencija za poticanje socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma

Vršnjački vođena intervencija jedna je od strategija koja uspješno povećava razinu socijalnih interakcija između djece s poremećajem iz spektra autizma i djece tipičnog razvoja u inkluzivnom okruženju. Temelji se na podučavanju vršnjaka vještinama komunikacije i pružanja podrške djeci s poremećajem iz spektra autizma s ciljem smanjivanja podrške odrasle osobe tijekom vremena. Cilj ovog rada je ispitati utjecaj programa vršnjački vođene intervencije na učestalost i kvalitetu socijalne interakcije djeteta s poremećajem iz spektra autizma s vršnjacima tipičnog razvoja. U istraživanju je sudjelovao dječak s poremećajem iz spektra autizma, 5 njegovih vršnjaka i dječakova majka. U radu je korišten istraživački nacrt na pojedincu te su se podaci o socijalnoj interakciji dječaka prikupljali tijekom inicijalne i finalne procjene za sljedeće varijable: verbalno iniciranje interakcije s vršnjacima, iniciranje interakcije s vršnjacima dodirom, verbalno odgovaranje na vršnjačko iniciranje interakcije, komentiranje aktivnosti vršnjaka. Radi dobivanja uvida u generalizaciju vještina na kontekste izvan provedbe programa proveden je intervju s majkom, a dječak je sniman u različitim situacijama izvan konteksta podučavanja. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja, dječak je pokazao bolje rezultate u učestalosti i kvaliteti iniciranja socijalnih interakcija s vršnjacima nakon provedbe programa vršnjački vođene intervencije i generalizirao vještine u drugim kontekstima.

Vršnjački vođena intervencija ; Poremećaj iz spektra autizma ; Socijalna interakcija

nije evidentirano

engleski

Socially mediated intervention for improving the social interaction of a child with autism spectrum disorder

nije evidentirano

Autism spectrum disorder ; Peer mediated intervention ; Social interactions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (2)

2016.

62

68

objavljeno

1330-5484

1849-4706

10.31299/log.6.2.3

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice