Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika (CROSBI ID 690254)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Grdinić, Lorena ; Lončarić, Darko Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika // Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji / Krneta, Dragoljub (ur.). Banja Luka, 2019. str. 175-185 doi: 10.5281/zenodo.3776720

Podaci o odgovornosti

Grdinić, Lorena ; Lončarić, Darko

hrvatski

Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika

Moralni razvoj podrazumijeva proces promjena u djetetovom načinu razmišljanja, shvaćanjima i ponašanjima vezanim uz prosudbe o tome što se smatra dobrim, pravednim i poštenim, a što je tome suprotno. Ovim radom naglašena je vrijednost moralnog razvoja i njegovog poticanja kroz kreativno izražavanje učenika. Radom se obuhvaća pregled karakteristika moralnog razvoja djece rane školske dobi. Predstavljeni su oblici mjerenja moralnog rasuđivanja i mjerenja potencijalne kreativnosti u domeni socijalno-interpersonalne kreativnosti. Istraživanje s ciljem provjere povezanosti razine moralnog razvoja djece s potencijalnom kreativnosti u socijalno-interpersonalnoj domeni provedeno je na uzorku od 68 učenika (38 učenica i 30 učenika) od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Kreativnost u socijalno- interpersonalnoj domeni mjerena je EPoC testom potencijalne kreativnosti, a stupanj moralnog razvoja djece utvrđen je prilagođenom verzijom Testa moralnog rasuđivanja. Oba testa su zahtjevna za primjenu i bodovanje te se istraživanje ograničilo na dubinsku analizu provedenu na manjem uzorku sudionika. Preliminarni rezultati ukazuju na složen obrazac povezanosti moralnog razvoja i potencijalne kreativnosti u socijalno- interpersonalnoj domeni. Manji broj statistički značajnih negativnih korelacija ukazuje da djeca kreativnija u socijalno- interpersonalnoj domeni daju odgovore karakteristične za niže razine moralnog rasuđivanja. Rezultati su komentirani u kontekstu dječjeg razvoja i metodoloških karakteristika EPoC testa potencijalne kreativnosti i prilagođenog Testa moralnog rasuđivanja.

Moralni razvoj ; EPoC test ; Mjerenje kreativnosti ; Test moralnog rasuđivanja

nije evidentirano

engleski

Social-interpersonal creativity and stages of pupils’ moral reasoning

nije evidentirano

Moral development ; EPoC test ; Measuring creativity ; Moral Judgement Test

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-185.

2019.

objavljeno

10.5281/zenodo.3776720

Podaci o matičnoj publikaciji

Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji

Krneta, Dragoljub

Banja Luka:

978-99976-39-87-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice