Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika (CROSBI ID 690254)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grdinić, Lorena ; Lončarić, Darko
hrvatski
Socijalno-interpersonalna kreativnost i faze moralnog rasuđivanja učenika
Moralni razvoj podrazumijeva proces promjena u djetetovom načinu razmišljanja, shvaćanjima i ponašanjima vezanim uz prosudbe o tome što se smatra dobrim, pravednim i poštenim, a što je tome suprotno. Ovim radom naglašena je vrijednost moralnog razvoja i njegovog poticanja kroz kreativno izražavanje učenika. Radom se obuhvaća pregled karakteristika moralnog razvoja djece rane školske dobi. Predstavljeni su oblici mjerenja moralnog rasuđivanja i mjerenja potencijalne kreativnosti u domeni socijalno-interpersonalne kreativnosti. Istraživanje s ciljem provjere povezanosti razine moralnog razvoja djece s potencijalnom kreativnosti u socijalno-interpersonalnoj domeni provedeno je na uzorku od 68 učenika (38 učenica i 30 učenika) od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Kreativnost u socijalno- interpersonalnoj domeni mjerena je EPoC testom potencijalne kreativnosti, a stupanj moralnog razvoja djece utvrđen je prilagođenom verzijom Testa moralnog rasuđivanja. Oba testa su zahtjevna za primjenu i bodovanje te se istraživanje ograničilo na dubinsku analizu provedenu na manjem uzorku sudionika. Preliminarni rezultati ukazuju na složen obrazac povezanosti moralnog razvoja i potencijalne kreativnosti u socijalno- interpersonalnoj domeni. Manji broj statistički značajnih negativnih korelacija ukazuje da djeca kreativnija u socijalno- interpersonalnoj domeni daju odgovore karakteristične za niže razine moralnog rasuđivanja. Rezultati su komentirani u kontekstu dječjeg razvoja i metodoloških karakteristika EPoC testa potencijalne kreativnosti i prilagođenog Testa moralnog rasuđivanja.
Moralni razvoj ; EPoC test ; Mjerenje kreativnosti ; Test moralnog rasuđivanja
nije evidentirano
engleski
Social-interpersonal creativity and stages of pupils’ moral reasoning
nije evidentirano
Moral development ; EPoC test ; Measuring creativity ; Moral Judgement Test
nije evidentirano
Podaci o prilogu
175-185.
2019.
objavljeno
10.5281/zenodo.3776720
Podaci o matičnoj publikaciji
Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u obrazovanju i psihologiji
Krneta, Dragoljub
Banja Luka:
978-99976-39-87-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096