Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja (CROSBI ID 278040)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rosandić, Monika ; Alviž, Sara ; Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja
Zajedničko čitanje slikovnica prirodna je aktivnost kojom se potiču vještine rane pismenosti, a prediktivno je i za kasnije vještine čitanja i pisanja. Zbog širokog raspona mogućnosti, u vidu tehničkih, sadržajnih i jezičnih prilagodbi, prilagođene slikovnice pružaju mogućnost interaktivnog sudjelovanja djeci s različitim odstupanjima od urednog komunikacijsko-jezično-govornog razvoja, a pozitivni učinci javljaju se i kod populacije urednog razvoja. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati uspješnost pripovijedanja nakon čitanja prilagođene slikovnice u odnosu na standardnu slikovnicu. Pripovjedne sposobnosti, promatrane na makrostrukturalnoj razini, ispitane su na uzorku od 30 djece kronološke dobi između 5 ; 07 i 6 ; 07 godina, urednog kognitivnog i jezičnog razvoja. Za potrebe istraživanja korištene su dvije priče, Mačka i Pas, koje su dio instrumenta MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja. Rezultati su pokazali kako se statistički značajne razlike javljaju u području razumijevanja sadržaja te uporabi riječi kojima se izražavaju unutarnja stanja likova. Nisu pronađene značajne razlike u cjelokupnoj strukturi priče i na većini razina strukturalne složenosti. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za daljnjim istraživanjima u ovom području, kako bi se stvorili temelji za logopedsku praksu utemeljenu na dokazima.
prilagođena slikovnica ; pripovjedne sposobnosti ; složene komunikacijske potrebe ; MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja
nije evidentirano
engleski
The Role of Adapted Storybooks in Promoting Narrative Skills
nije evidentirano
adapted storybook, narrative skills ; complex communication needs ; MAIN-Croatian version: Multilingual Assessment Instrument for Narratives
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti