Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja (CROSBI ID 690186)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Letina, Alena Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts / Kolar Billege, Martina (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 60-61

Podaci o odgovornosti

Letina, Alena

hrvatski

Prepreke i izazovi uspješne implementacije istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja

Prednosti istraživački usmjerene u odnosu na tradicionalnu predavačko-prikazivačku nastavu očituju se u uključivanju učenika u situacije stjecanja novih iskustava koja im omogućavaju promjenu prethodnih koncepata, mogućnostima da učenici svojim reakcijama i odgovorima usmjeravaju tijek nastavnog procesa, prevladavajućem ozračju radoznalosti i propitivanja te povezivanju spoznajnog procesa i procesa istraživanja. Unatoč brojnim prednostima istraživačkog učenja, dosadašnja istraživanja pokazala su kako učitelji takav oblik učenja relativno rjetko primijenjuju u svojoj svakodnevnoj nastavnoj praksi. U ovome radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koji su temeljni izazovi i potencijalne prepreke za provedbu istraživačkog učenja u početnoj nastavi prirodoslovlja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 290 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali kako učitelji prepreke za izvođenje istraživački usmjerene nastave ne vide u učenicima, njihovim radnim navikama, motivaciji ili disciplini, već među istaknutim preprekama i izazovima naglasak stavljaju na materijalne uvjete nužne za oblikovanje istraživački usmjerene nastave, vrijeme koje je potrebno za njezinu provedbu i nedostatna iskustva u njezinoj organizaciji. Navedene izazove i prepreke potrebno je nadvladati, kako bi istraživački usmjerena nastava postala sastavni dio svakodnevne odgojno-obrazovne prakse. Kako bi to bilo moguće, potrebno je kvalitetno osposobljavanje učitelja za njezinu uspješnu implementaciju.

istraživački usmjerena nastava, izazovi istraživačkog učenja, mišljenje učitelja, početna nastava prirodoslovlja, prepreke za provedbu ;

nije evidentirano

engleski

Barriers and challenges for successful implementation of inquiry-based learning in primary science

nije evidentirano

barriers to implementation, challenges of inquiry-based learning, inquiry-based teaching, primary science, teacher's opinion ;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-61.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE - book of abstracts

Kolar Billege, Martina

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-65-3

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija