Pregled bibliografske jedinice broj: 1059131
Provođenje studije slučaja iz perspektive istraživača početnika
Provođenje studije slučaja iz perspektive istraživača početnika // Knjiga sažetaka DOKON 2019 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 10-11 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1059131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provođenje studije slučaja iz perspektive
istraživača početnika
(Conducting a case study from the perspective of a
novice researcher)
Autori
Miočić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka DOKON 2019
/ Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 10-11
ISBN
978-953-361-001-6
Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti (DOKON 2019)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvalitativna metodologija ; doktorska disertacija ; mladi istraživači ; studija slučaja
(qualitative methodology ; doctoral thesis ; novice researchers ; case study)
Sažetak
Smatra se da su temelji metodologije studije slučaja uspostavljeni početkom 20-ih godina prošlog stoljeća u okviru rane čikaške sociološke škole (Čaldarović, 1984., Adelman, 2010). Međutim, danas, nakon gotovo čitavog stoljeća primjene studije slučaja u društvenim znanostima, još se mogu uočiti brojne nejasnoće i nepostignuti konsenzusi u pogledu njezina statusa, definicije i primjene (Flyvbjerg, 2006 ; Yazan, 2015). Usprkos dugotrajnosti i popularnosti primjene studije slučaja, u mnogim radovima o istraživačkim metodama studija slučaja ili se ignorira ili se nedovoljno jasno razlikuje od drugih vrsta istraživanja u društvenim znanostima, dok praktičari koji studiju slučaja provode i dalje „lutaju“ i imaju poteškoće s artikuliranjem onoga što rade (Thomas, 2011). Studija slučaja može imati različita značenja za istraživače koji se bave različitim disciplinama, što predstavlja dodatni izazov u definiranju njezine svrhe, dosega i mogućnosti generalizacije (Simons, 2012). U tom kontekstu, proces izrade nacrta studije slučaja, tijek njezina provođenja i kasnije izvješćivanje o provedenoj studiji, mogu predstavljati poseban izazov za manje iskusne (mlade) istraživače. U skladu s navedenim, opći je cilj ovoga rada doprinijeti razumijevanju studije slučaja i izazovima njezina provođenja, a navedeni cilj nastojat će se ostvariti dvama specifičnim ciljevima. Prvi je cilj na temelju sveobuhvatnog pregleda literature prikazati različitost idiografskog i nomotetskog poimanja studije slučaja te raznolikost kriterija koji se primjenjuju prilikom definiranja njezine svrhe, ciljeva i odabira slučajeva. Drugi je cilj, koji se odnosi na izazove provođenja studije slučaja, prikazati i kritički se osvrnuti na fleksibilnost procesa provođenja studije slučaja koji istraživaču omogućuje da mijenja i prilagođava tijek daljnjeg istraživanja, odnosno da „gradi slučaj“ u skladu s dobivenim istraživačkim nalazima. Izazovima provođenja studije slučaja pristupa se iz perspektive istraživača početnika (osobna perspektiva) uz pomoć primjera studije slučaja u istraživanju naslovljenom „Obilježja profesionalne socijalizacije i njihov doprinos razvoju pozitivnog odnosa mladih znanstvenika prema nastavi“ koje se provodi za potrebe doktorske disertacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija