Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 105852

Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali


Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S.
Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali // Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize
Zagreb: HPD, 2002. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali
(Internalized and externalized problems and adaptive funcioning of high school students)

Autori
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize / - Zagreb : HPD, 2002

Skup
10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Plitvička Jezera, Hrvatska, 6.-9.11.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
internalizirani i eksternalizirani problemi; srednjoškolci
(internalized and externalized problems; high school students)

Sažetak
Na uzorku od 434 učenika različitih srednjih škola (prosječne dobi 16.5 godina) prikupljeni su podaci o problemima u ponašanju primjenom Achenbachove skale za samoprocjenu ponašanja mladih (YSR). U radu se prikazuje zastupljenost pojedinih sindroma ponašanja kroz sljedeće dimenzije: povučenost, somatske pritužbe, anksizno-depresivni simptomi, socijalni problemi, problemi mišljenja, problemi pažnje, kršenje pravila i agresivno ponašanje. Posebno su razmatrani rezultati na internaliziranoj i eksternaliziranoj dimenziji, kao i ukupan rezultat na skali. Stariji učenici imaju veći ukupan rezultat od mlađih, pri čemu se zamjećuje značajan porast simptoma samo kod mladića. Djevojke imaju značajno više internaliziranih problema od mladića u obje dobne skupine, dok se kod mladića primjećuje značajan porast u funkciji dobi. Stariji učenici pokazuju značajno više eksternaliziranih problema od mlađih, neovisno o spolu. Na temelju provedenih analiza uočavaju se različiti efekti dobi (15-16 i 17-19 godina) i spola na specifična problemna ponašanja, npr. anksiozno-depresivni simptomi, poremećaji u mišljenju i agresivna ponašanja rastu u funkciji dobi samo kod mladića. Učenici slabijeg školskog uspjeha imaju značajno više izražene probleme pažnje, češće krše pravila, agresivniji su, imaju značajno više eksternaliziranih problema, te značajno viši ukupan rezultat na skali problema u ponašanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009008

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Citiraj ovu publikaciju

Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S.
Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali // Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize
Zagreb: HPD, 2002. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S. (2002) Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali. U: Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize.
@article{article, year = {2002}, pages = {54}, keywords = {internalized and externalized problems, high school students}, title = {Internalized and externalized problems and adaptive funcioning of high school students}, keyword = {internalized and externalized problems, high school students}, publisher = {HPD}, publisherplace = {Plitvi\v{c}ka Jezera, Hrvatska} }