Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali (CROSBI ID 488158)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S. Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali // Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize. Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2002. str. 54-x

Podaci o odgovornosti

Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S.

hrvatski

Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali

Na uzorku od 434 učenika različitih srednjih škola (prosječne dobi 16.5 godina) prikupljeni su podaci o problemima u ponašanju primjenom Achenbachove skale za samoprocjenu ponašanja mladih (YSR). U radu se prikazuje zastupljenost pojedinih sindroma ponašanja kroz sljedeće dimenzije: povučenost, somatske pritužbe, anksizno-depresivni simptomi, socijalni problemi, problemi mišljenja, problemi pažnje, kršenje pravila i agresivno ponašanje. Posebno su razmatrani rezultati na internaliziranoj i eksternaliziranoj dimenziji, kao i ukupan rezultat na skali. Stariji učenici imaju veći ukupan rezultat od mlađih, pri čemu se zamjećuje značajan porast simptoma samo kod mladića. Djevojke imaju značajno više internaliziranih problema od mladića u obje dobne skupine, dok se kod mladića primjećuje značajan porast u funkciji dobi. Stariji učenici pokazuju značajno više eksternaliziranih problema od mlađih, neovisno o spolu. Na temelju provedenih analiza uočavaju se različiti efekti dobi (15-16 i 17-19 godina) i spola na specifična problemna ponašanja, npr. anksiozno-depresivni simptomi, poremećaji u mišljenju i agresivna ponašanja rastu u funkciji dobi samo kod mladića. Učenici slabijeg školskog uspjeha imaju značajno više izražene probleme pažnje, češće krše pravila, agresivniji su, imaju značajno više eksternaliziranih problema, te značajno viši ukupan rezultat na skali problema u ponašanju.

internalizirani i eksternalizirani problemi; srednjoškolci

nije evidentirano

engleski

Internalized and externalized problems and adaptive funcioning of high school students

nije evidentirano

internalized and externalized problems; high school students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

54-x.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize

Zagreb: Hrvatski planinarski savez

Podaci o skupu

10. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa,

predavanje

06.11.2002-09.11.2002

NP Plitvička jezera, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija