Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke (CROSBI ID 277461)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Škojo, Tihana Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020) (2020), 1; 101-113

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke

Emocije su kratke i intenzivne reakcije na neki događaj, a sastavljene su od kognitivne komponente, subjektivnoga osjećaja, fiziološke reakcije, ekspresije i tendencije djelovanja. Iako je odnos emocija i glazbe moguće promatrati kroz svaku od iskazanih komponenti, primaran aspekt odnosi se na induciranje emocija kod slušatelja gdje slušanje glazbenih ulomaka različite emocionalne obojenosti, potaknuto različitom glazbenom strukturom, kod slušatelja izaziva emocionalni odgovor uključujući i odgovarajuću fiziološku reakciju. Na temelju istraživanja u radu ukazujemo na složen i višeslojni fenomen doživljavanja emocija glazbom. Sukladno iskustvima prijašnjih istraživanja provedeno je novo istraživanje radi ispitivanja odnosa dobi, glazbenoga obrazovanja i poznavanja glazbenoga ulomka te doživljavanja emocija izazvanih glazbenim djelom. U istraživanju su učenici petoga i sedmoga razreda osnovne škole te prvoga i trećega razreda gimnazije bili izloženi slušanju glazbenih primjera te su uz svaki primjer, odabiranjem jedne od šest osnovnih emocija (sreća, tuga, ljutnja, strah, uzbuđenje i smirenost), na ljestvici od 1 (nimalo) do 5 (izuzetno), iskazivali doživljenu emociju. Rezultati ukazuju na važnost glazbenoga znanja i glazbenoga obrazovanja u doživljavanju glazbe te je ovim istraživanjem aktualizirana potreba za širim i interdisciplinarnim promatranjem slušanja glazbe.

emocije ; glazbeno obrazovanje ; slušanje glazbe

nije evidentirano

engleski

Inducing Emotions through Music and the Role of Musical Education

nije evidentirano

education in experiencing music ; emotions ; listening to music

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (2020) (1)

2020.

101-113

objavljeno

1334-2312

1848-8676

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti

Poveznice
Indeksiranost