Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1058380

Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke


Škojo, Tihana
Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020) (2020), 1; 101-113 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1058380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke
(Inducing Emotions through Music and the Role of Musical Education)

Autori
Škojo, Tihana

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 18 (2020) (2020), 1; 101-113

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
emocije ; glazbeno obrazovanje ; slušanje glazbe
(education in experiencing music ; emotions ; listening to music)

Sažetak
Emocije su kratke i intenzivne reakcije na neki događaj, a sastavljene su od kognitivne komponente, subjektivnoga osjećaja, fiziološke reakcije, ekspresije i tendencije djelovanja. Iako je odnos emocija i glazbe moguće promatrati kroz svaku od iskazanih komponenti, primaran aspekt odnosi se na induciranje emocija kod slušatelja gdje slušanje glazbenih ulomaka različite emocionalne obojenosti, potaknuto različitom glazbenom strukturom, kod slušatelja izaziva emocionalni odgovor uključujući i odgovarajuću fiziološku reakciju. Na temelju istraživanja u radu ukazujemo na složen i višeslojni fenomen doživljavanja emocija glazbom. Sukladno iskustvima prijašnjih istraživanja provedeno je novo istraživanje radi ispitivanja odnosa dobi, glazbenoga obrazovanja i poznavanja glazbenoga ulomka te doživljavanja emocija izazvanih glazbenim djelom. U istraživanju su učenici petoga i sedmoga razreda osnovne škole te prvoga i trećega razreda gimnazije bili izloženi slušanju glazbenih primjera te su uz svaki primjer, odabiranjem jedne od šest osnovnih emocija (sreća, tuga, ljutnja, strah, uzbuđenje i smirenost), na ljestvici od 1 (nimalo) do 5 (izuzetno), iskazivali doživljenu emociju. Rezultati ukazuju na važnost glazbenoga znanja i glazbenoga obrazovanja u doživljavanju glazbe te je ovim istraživanjem aktualizirana potreba za širim i interdisciplinarnim promatranjem slušanja glazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Škojo, Tihana
Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020) (2020), 1; 101-113 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Škojo, T. (2020) Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020) (1), 101-113.
@article{article, author = {\v{S}kojo, T.}, year = {2020}, pages = {101-113}, keywords = {emocije, glazbeno obrazovanje, slu\v{s}anje glazbe}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {18 (2020)}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke}, keyword = {emocije, glazbeno obrazovanje, slu\v{s}anje glazbe} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, T.}, year = {2020}, pages = {101-113}, keywords = {education in experiencing music, emotions, listening to music}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {18 (2020)}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Inducing Emotions through Music and the Role of Musical Education}, keyword = {education in experiencing music, emotions, listening to music} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font