Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pozicija strukovnog obrazovanja na tržištu rada Europske unije (CROSBI ID 432474)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Majstorović, Mira Pozicija strukovnog obrazovanja na tržištu rada Europske unije / Lamza-Maronić, Maja (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2017

Podaci o odgovornosti

Majstorović, Mira

Lamza-Maronić, Maja

hrvatski

Pozicija strukovnog obrazovanja na tržištu rada Europske unije

Kako je Europska unija strukovno obrazovanje istaknula kao jedan od glavnih čimbenika razvoja gospodarstva i socijalne uključenosti u europske integracije, strukovnom se obrazovanju nastoji posvetiti značajna pozornost u smislu razvijanja zajedničkih strategija i instrumenata koji su u funkciji postizanja postavljenih ciljeva. Pred sustavom strukovnog obrazovanja velik je izazov kontinuiranog osuvremenjavanja obrazovne ponude i metoda rada koji je potrebno uskladiti s dinamičnim tržišnim promjenama. Doktorska disertacija daje sveobuhvatni pregled stanja strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj kao i kritičko sagledavanje njegove pozicije na tržištu rada Europske unije. Svrha i cilj ove doktorske disertacije je znanstveno utemeljeno odrediti korisnost i isplativost povlačenja sredstava iz fondova Europske unije te predočiti najrelevantnije spoznaje iz područja upravljanja kapacitetima za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava fondova Europske unije. Polazište je ove disertacije da su strukovne škole u Republici Hrvatskoj dovoljno uključene u procese apliciranja i povlačenja sredstava iz fondova Europske unije. Izražava se mišljenje da veći broj uključenih ravnatelja i nastavnika u proces pripreme i provedbe projekata rezultira većom iskorištenošću sredstava EU fondova. Kako raste spoznaja o koristima i nužnosti uključivanja u EU projekte, tako se ravnatelji i nastavnici aktivnije uključuju u projektne aktivnosti, koji opet rezultiraju povećanjem iskorištenih projektnih kapaciteta. Također, ravnatelji i nastavnici imaju pozitivno mišljenje o Europskim fondovima jer su svjesni mogućih benefita ako kroz ovu aktivnost budu promicatelji strukovnih inovacija. Motiviraniji su za ulazak u projekte ako u njima prepoznaju sredstvo za uvođenje inovacija. Izražava se mišljenje da postoji povezanost i međuovisnost ključnih faktora i ključnih dionika pri planiranju i povlačenju sredstava iz EU fondova, a njihova povezanost kroz osobni angažman svakog pojedinca utječe na broj uspješno provedenih projekata. Za dokazivanje postavljenih hipoteza, odnosno ispitivanje efikasnosti procesa pripreme projektnih prijedloga u svrhu unaprjeđenja strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, provedeno je empirijsko istraživanje u strukovnim školama kontinentalne regije. Empirijsko istraživanje u kojem su sudjelovali ravnatelji i nastavnici strukovnih škola provedeno je metodom ankete. Prvo istraživanje je provedeno 2013. godine, a longitudinalno istraživanje 2016. godine. Na osnovi provedenog istraživanja može se zaključiti kako je apliciranje u fondove Europske unije statistički značajan pozitivan prediktor unaprjeđenja strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Stoga se ovom doktorskom disertacijom želi potaknuti sve dionike na preuzimanje odgovornosti i poduzimanje inicijative ulaganja u strukovno obrazovanje koje je jedno od ključnih pokretača razvoja, korijen rasta i uspjeha svake zemlje.

strukovno obrazovanje, tržište rada, Europska unija, EU fondovi

nije evidentirano

engleski

Position of vocational education in the labour market of the European Union

nije evidentirano

vocational training, labour market, the European Union, European Union funda

nije evidentirano

Podaci o izdanju

145

15.03.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija