„Moj kralju, bane i herceže!“: nominalni oblici oslovljavanja u Putopisu Evlije Čelebija (CROSBI ID 277368)
Prilog u časopisu | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Andrić, Marta
hrvatski
„Moj kralju, bane i herceže!“: nominalni oblici oslovljavanja u Putopisu Evlije Čelebija
Analiza oblika oslovljavanja opisana u ovome radu temelji se na korpusu koji se sastoji od dijelova V. knjige Putopisa Evlije Čelebija, u kojima Evlija piše o svojim putovanjima područjima današnje Hrvatske 1660. godine. Komunikacijske situacije u kojima jest ili bi moglo biti zastupljeno oslovljavanje relativno su brojne i raznorodne. Zbog njihove raznolikosti te količine i slojevitosti informacija koje se iz oslovljavanja mogu iščitati primjeri u ovoj analizi ograničeni su samo na one usmene ili pismene komunikacijske situacije u kojima je jedan od sudionika Evlija. Njegovi sugovornici pripadaju raznim razinama društva i s osmanske strane, i s one koju je Evlija nazivao neprijateljskom. Cilj ovoga rada bio je preko analize oslovljavanja pokazati da bi neophodna istraživanja jezika Putopisa – kojih je dosad u odnosu na historiografska istraživanja bilo iznimno malo jer nisu ni bila moguća prije otkrića i objave autografa Putopisa – mogla unijeti brojne novosti u razumijevanje i poznavanje ne samo Evlijinog osebujnog jezika i stila, nego i sadržaja Putopisa i njegova koncepta. Naime, iz analize oslovljavanja moglo se vidjeti da su novosti na razini jezika koje donosi autograf omogućile novi uvid u Evlijin idiolekt i osmanski jezik njegova vremena, ali su uz to razotkrile i dodatne informacije o odnosima među sudionicima interakcije u kojoj se oslovljavanje dogodilo i o društvenom kontekstu kojemu su oni pripadali, te su napose omogućile i nove spoznaje o načinu na koji je Evlija koncipirao svoj tekst.
Evlija Čelebi, Putopis, oslovljavanje, strategije uljudnosti
nije evidentirano
engleski
“Yuram Ban Hersek!”: Nominal Forms of Address in Evliya Çelebi’s Seyahatnâme
nije evidentirano
Evliya Çelebi, Seyahatnâme, forms of address, politeness strategies
nije evidentirano