Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice (CROSBI ID 277243)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Čorkalo Biruški, Dinka ; Pehar, Lana ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Tomašić Humer, Jasmina
hrvatski
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice
U ovom je radu ispitan odnos preferencija modela obrazovanja nacionalnih manjina i stavova prema multikulturalizmu i asimilacionizmu u četiri višeetničke zajednice u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 1568 učenika od 11 do 19 godina, pripadnika hrvatske većine, i četiri nacionalne manjine, koje se školuju po tzv. obrazovnom modelu A, odnosno pohađaju cjelokupnu nastavu na manjinskom jeziku i pismu (Česi, Mađari, Srbi i Talijani), te 2000 njihovih roditelja. Ovo je prvi rad koji opisuje neka sociodemografska obilježja učenika u A modelu manjinske nastave, kao i neke aspekte njihove jezične kompetencije u hrvatskome i manjinskim jezicima, upotrebu jezika u obitelji te namjere nastavka školovanja u Hrvatskoj, odnosno u zemlji podrijetla. Rezultati pokazuju da su preferencije manjinskih obrazovnih modela donekle povezane sa stavovima prema multikulturalizmu i asimilacionizmu, ali i to da su grupni status (manjina ili većina), te višeetnički kontekst u kojem je istraživanje provedeno, važne odrednice ovih stavova.
obrazovanje manjina ; multikulturnost ; multikulturalizam ; asimilacionizam ; međugrupni odnosi većine i manjine
nije evidentirano
engleski
Educational Choices and Attitudes Towards Multiculturalism and Assimilationism of the Majority and Minorities in Four Croatian Multiethnic Communities
nije evidentirano
minority education, multiculturalism, assimilationism, majority-minority intergroup relations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29 (1)
2020.
23-47
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.29.1.02