Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature (CROSBI ID 689729)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bosnić, Yukari ; Pernjek, Jasminka ; Kapović, Iva ; Džida, Marija Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature // 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje - Knjiga sažetaka. 2018. str. 38-38

Podaci o odgovornosti

Bosnić, Yukari ; Pernjek, Jasminka ; Kapović, Iva ; Džida, Marija

hrvatski

Povezanost nekih karakteristika ocjenjivača i kvalitete ocjenjivanja eseja na jezičnim ispitima državne mature

Ispiti kojima se mjere jezična znanja specifični su u odnosu na ispite iz ostalih predmetnih područja budući da sadrže zadatke esejskoga tipa kojima se ispituje vještina pisanja. Ti zadatci mjere primjenu jezičnih znanja te složenije kognitivne procese koje nije moguće zahvatiti zadatcima zatvorenoga tipa. Primjena zadataka esejskoga tipa na državnoj maturi kojoj svake godine pristupa oko 35 000 pristupnika, zahtijeva angažiranje velikog broja ocjenjivača. Ocjenjivače se bira iz redova nastavnika. Činjenica da se esejske zadatke ne može automatizirano ocijeniti unosi u ispite visokoga rizika brojne subjektivne faktore koje je teško kontrolirati te koji predstavljaju izvore ugroze valjanosti. Međutim, neke potencijalne izvore ugroze valjanosti moguće je kontrolirati ukoliko se o njima unaprijed vodi računa. Jedan od faktora za koji postoji implicitno vjerovanje da je povezan s kvalitetom ocjenjivanja je vrsta programa u kojoj ocjenjivač radi kao nastavnik te ocjenjivački staž. Hipoteza je da se nastavnici razlikuju u kvaliteti ocjenjivanja s obzirom na vrstu programa u kojima predaju te s obzirom na to jesu li više ili manje iskusni ocjenjivači. Da bi se ove hipoteze provjerile, provedeno je ispitivanje u kojem su prikupljeni podaci o ocjenjivačima i njihovim uradcima u sklopu selekcije kandidata za ocjenjivače ispita iz Hrvatskog jezika (N=234), Engleskog jezika (N=139) i Njemačkog jezika (N=40). Nastavnicima su na početku ocjenjivanja podijeljeni kratki upitnici u kojima ih se pitalo u kojem tipu srednjoškolskog programa predaju: gimnazijama, strukovnim školama ili imaju satnicu i u gimnazijskom i u strukovnom programu te na koliko su ocjenjivanja ispita državne mature dosad sudjelovali. Analizirane su dvije zavisne varijable: kvaliteta ocjenjivanja izražena kroz Cronbach-Gleserovu distancu te strogost ocjenjivanja izražena kroz prosječno pozitivno ili negativno odstupanje od prosjeka grupe. Rezultati provedenih analiza varijance ne daju jednoznačne rezultate, ali upućuju na zaključak da su vrsta programa u kojem nastavnici predaju te ocjenjivački staž varijable koje je potrebno pratiti u narednim ciklusima državne mature.

državna matura ; jezični ispiti ; eseji ; ocjenjivači

nije evidentirano

engleski

Rater characteristics and quality of state matura essay grading

nije evidentirano

state matura exams ; language exams ; essays ; raters

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-38.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje - Knjiga sažetaka

978-953-6218-79-0

Podaci o skupu

4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

predavanje

25.10.2018-26.10.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano