Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora s obzirom na radno iskustvo (CROSBI ID 689696)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gašpar, Andrea ; Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija Reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora s obzirom na radno iskustvo // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena (ur.). 2016. str. 183-189

Podaci o odgovornosti

Gašpar, Andrea ; Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija

hrvatski

Reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora s obzirom na radno iskustvo

Edukacijski rehabilitatori pripadaju skupini pomagačkih zanimanja koja su često podložna profesionalnom stresu. Reakcije na stres utječu na psihološko funkcioniranje, ponašanje i fizičko zdravlje osobe. Krajnji negativni ishod izloženosti profesionalnom stresu je sagorijevanje na poslu. Cilj je ispitati kako godine radnog staža utječu na reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora. U skladu s ciljem istraživanja postavljena je hipoteza da će se edukacijski rehabilitatori koji imaju manje godina radnog iskustva učestalije osjećati iscrpljeno, napeto i uznemireno na radnom mjestu što je jedan od čimbenika koji doprinosi profesionalnom sagorijevanju. Za potrebe istraživanja primijenjena je Skala procjene reakcija na profesionalni stres. Istraživanje je provedeno u veljači 2016. godine. U istraživanju su sudjelovala 102 edukacijska rehabilitatora. Dobiveni rezultati ne pokazuju statistički značajnu razliku između reakcija na profesionalni stres i radnog iskustva. Najveću ocjenu na Skali procjene reakcija na profesionalni stres ispitanici su dali na česticama koje ukazuju na iscrpljenost. Primarna komponenta profesionalnog stresa je iscrpljenost, kao faktor koji dovodi do pojave profesionalnog sagorijevanja. U skladu s dobivenim činjenicama, buduća istraživanja bi bilo dobro usmjeriti na strategije koje sprječavaju iscrpljenost stručnjaka edukacijsko rehabilitacijskog profila.

stres, edukacijski rehabilitatori, profesionalno sagorijevanje

nije evidentirano

engleski

Special education teachers reactions to work stress according to work experience

nije evidentirano

stress, special education teachers, burnout

nije evidentirano

Podaci o prilogu

183-189.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VII Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih", Tematski zbornik II. dio

Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

VII međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

22.06.2016-24.06.2016

Tuzla, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti