Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 689678)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija ; Gašpar, Andrea Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom // 8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation. Banja Luka: Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015. str. 306-317

Podaci o odgovornosti

Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija ; Gašpar, Andrea

hrvatski

Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom

U ovom istraživanju ispitivane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom dijelu, navedena je definicija cerebralne paralize, etiologija, klasifikacije s obzirom na neuromotornoj simptomatologiji, topografskoj distribuciji ispada i prema težini neuromotornog oštećenja, te je opisan tretman cerebralne paralize. Nadalje, opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih psihoterapija, s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja, definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena biblioterapije i elemenata drame i likovnog izražavanja utječe na promjene u djetetovom psihoemocionalnom doživljavanju i izražavanju. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 9 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, proradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu biblioterapije, drame i likovnog izražavanja, te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.

cerebralna paraliza, sofrologija, biblioterapija, psihoemocionalnost

nije evidentirano

engleski

Bibliotherapy as a complementary therapeutic approach in creative expression for children with cerebral paralysis

nije evidentirano

cerebral paralysis , sophrology , bibliotherapy , psychoemotional

nije evidentirano

Podaci o prilogu

306-317.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation

Banja Luka: Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka

978-99976-662-2-2

Podaci o skupu

8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation

predavanje

25.11.2015-27.11.2015

Banja Luka, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti