Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mediji kao središnji problem sadašnjosti (CROSBI ID 18924)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | međunarodna recenzija

Media as the Central Problem of the Present / Mediji kao središnji problem sadašnjosti / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.) Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019

Podaci o odgovornosti

Alić, Sead ; Milković, Marin

hrvatski

Mediji kao središnji problem sadašnjosti

Svaki zbornik Filozofije medija stepenica je mišljenju koje se iz znanja teorija pojedinih umjetnosti, promišljanja tehnike i utjecaja tehnologija na ljudsko iskustvo, te od analiza kulturnih, društvenih, političkih fenomena – želi uzdići do ravni propitivanja mišljenja samog u njegovoj medijskoj dimenziji. Više ne treba posebno skretati pozornost na manipulativne karakteristike suvremenih masmedija, nužnost kritičkog odnosa prema medijima ili realnost povezivanja interesa medija, korporacija i političkih interesnih zajednica. Svijet je manje više iskusio riječi koje nije čuo ili koje su mu se činile nerealnima. Svejedno. Koraknuti nam je dalje. Na nama je pribirati se za propitivanje medijskih dimenzija svakoga umjetničkog, kulturnog, političkog, misaonog čina. Pred nama je širina mogućeg shvaćanja mišljenja u njegovoj ‘posredničkoj misiji’. Filozofija mora htjeti više, ali ne može dohvatiti više ukoliko sa sobom u promišljanje ne povede znanja pojedinih disciplina, medijska promišljanja fenomena umjetnosti, industrije zabave kao proizvodnje dosade, film u svim njegovim dimenzijama, dizajna, psihološke pa i psihijatrijske dimenzije doživljaja medijima posredovanog svijeta. I toliko toga još. Otuda je na mišljenju koje stremi punini i koje je razaznalo da je odgovor u sustavima posredovanja - razvijati istovremeno rad na istraživanjima svih fenomena ljudske društvenosti, ali i polagati bestemeljne temelje mišljenju posredovanja, odnosno filozofiji medija. Jer filozofija medija je pokazala da je mišljenje samo rezultat sustava posredovanja i da bez poznavanja tih sustava posredovanja lako možemo prihvatiti rješenja koja su parcijalna, koja su samo obilježje određenih tehnika. Pred nama je još jedan zbornik koji radi na toj svojevrsnoj vertikali filozofijske misli odnosno misli uopće (onaj tko se brine o karakteru misli same, njoj kao istini, misli kao rezultatu slobode - taj propituje sudbinu čovjeka kao takvog). Zbornik otvara teme, ali najavljuje i nove pristupe. Potpuno otvoren za znanstveno i filozofijsko propitivanje svih sustava posredovanja on je uvijek i znanstveni i filozofijski pokušaj. Za doživljaj umjetničke slike treba biti na odgovarajućoj udaljenosti. Za razumijevanje filozofije medija ne treba se koncentrirati na samo jedan tekst. Tek cjelokupni mozaik daje istinu o svojim kamenčićima. Putujemo u svim smjerovima, jer samo tako možemo dohvatiti puninu puta.

mediji ; središnji problem ; sadašnjost ; filozofija

Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija Filozofija medija održanog 19.–21. rujna 2018. u Zagrebu

engleski

Media as the Central Problem of the Present

Svaki zbornik Filozofije medija stepenica je mišljenju koje se iz znanja teorija pojedinih umjetnosti, promišljanja tehnike i utjecaja tehnologija na ljudsko iskustvo, te od analiza kulturnih, društvenih, političkih fenomena – želi uzdići do ravni propitivanja mišljenja samog u njegovoj medijskoj dimenziji. Više ne treba posebno skretati pozornost na manipulativne karakteristike suvremenih masmedija, nužnost kritičkog odnosa prema medijima ili realnost povezivanja interesa medija, korporacija i političkih interesnih zajednica. Svijet je manje više iskusio riječi koje nije čuo ili koje su mu se činile nerealnima. Svejedno. Koraknuti nam je dalje. Na nama je pribirati se za propitivanje medijskih dimenzija svakoga umjetničkog, kulturnog, političkog, misaonog čina. Pred nama je širina mogućeg shvaćanja mišljenja u njegovoj ‘posredničkoj misiji’. Filozofija mora htjeti više, ali ne može dohvatiti više ukoliko sa sobom u promišljanje ne povede znanja pojedinih disciplina, medijska promišljanja fenomena umjetnosti, industrije zabave kao proizvodnje dosade, film u svim njegovim dimenzijama, dizajna, psihološke pa i psihijatrijske dimenzije doživljaja medijima posredovanog svijeta. I toliko toga još. Otuda je na mišljenju koje stremi punini i koje je razaznalo da je odgovor u sustavima posredovanja - razvijati istovremeno rad na istraživanjima svih fenomena ljudske društvenosti, ali i polagati bestemeljne temelje mišljenju posredovanja, odnosno filozofiji medija. Jer filozofija medija je pokazala da je mišljenje samo rezultat sustava posredovanja i da bez poznavanja tih sustava posredovanja lako možemo prihvatiti rješenja koja su parcijalna, koja su samo obilježje određenih tehnika. Pred nama je još jedan zbornik koji radi na toj svojevrsnoj vertikali filozofijske misli odnosno misli uopće (onaj tko se brine o karakteru misli same, njoj kao istini, misli kao rezultatu slobode - taj propituje sudbinu čovjeka kao takvog). Zbornik otvara teme, ali najavljuje i nove pristupe. Potpuno otvoren za znanstveno i filozofijsko propitivanje svih sustava posredovanja on je uvijek i znanstveni i filozofijski pokušaj. Za doživljaj umjetničke slike treba biti na odgovarajućoj udaljenosti. Za razumijevanje filozofije medija ne treba se koncentrirati na samo jedan tekst. Tek cjelokupni mozaik daje istinu o svojim kamenčićima. Putujemo u svim smjerovima, jer samo tako možemo dohvatiti puninu puta.

media ; central problem ; present ; philosophy

Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija Filozofija medija održanog 19.–21. rujna 2018. u Zagrebu

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja

2019.

978-953-7809-87-4

234

objavljeno

Povezanost rada

Filozofija, Informacijske i komunikacijske znanosti