Vrednovanje kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj,Izazovi inkluzivnog odoja i obrazovanja (CROSBI ID 689396)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Žic Ralić, Anamarija ; Cvitković, Daniela
hrvatski
Vrednovanje kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj,Izazovi inkluzivnog odoja i obrazovanja
U suvremenoj literaturi o inkluzivnom odgoju i obrazovanju ističe se potreba praćenja učinkovitosti inkluzivnih politika i prakse. U cilju stvaranja europskog referentnog modela procjene kvalitete inkluzivnog obrazovanja u okviru europskog projekta EBE EUSMOSI prišlo se kreiranju mjernog instrumenta kojim će se moći evidentirati inkluzivno obrazovanje u različitim zemljama. Cilj ovog rada je prikazati rezultate vrednovanja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. U istraživanju su sudjelovali učitelji drugih razreda, osnovnih škola na području grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=120) koji rade u inkluzivnim uvjetima, odnosno u razredu poučavaju djecu s utvrđenim teškoćama u razvoju. Primijenjena je Skala procjene kvalitete inkluzije u školi razvijena unutar EBE EUSMOSI projekta. Rezultati govore o kritičnosti učitelja prema provedbi inkluzivnog odgoja i obrazovanja na razini njihove škole, ali zadovoljstvu s tim kako sami unutar svog razreda provode potrebne prilagodbe za učenike s teškoćama. Među objektivnim pokazateljima kvalitete inkluzivnog obrazovanja kreiranim za zemlje Europe, manji broj je primjenjiv u Hrvatskim uvjetima. Uočljiv je nedostatak suradničkog rada i rasprava unutar škole, kao i s lokalnom zajednicom vezano uz potrebno unapređenje inkluzivnog procesa. Rezultati upućuju na konkretne aktivnosti kojima se može unaprijediti kvaliteta provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja.
inkluzivni odgoj i obrazovanje ; vrednovanje kvalitete, učenici s teškoćama u razvoju
nije evidentirano
engleski
EVALUATION OF THE QUALITY OF INCLUSIVE EDUCATION IN CROATIA
nije evidentirano
inclusive education, evaluation of quality, children with disability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-24.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
Bukvić, Z.
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske
978-953-58871-0-2
Podaci o skupu
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja, 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
28.04.2016-30.04.2016
Varaždin, Hrvatska