Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE (CROSBI ID 276826)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Stašević, Ina ; Lovrek Seničić, Monika ; Ropac, Darko POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE // Acta medica Croatica, 74 (2020), 1; 25-34

Podaci o odgovornosti

Stašević, Ina ; Lovrek Seničić, Monika ; Ropac, Darko

hrvatski

POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE

Uvod: Komplementarna i alternativna medicina – KAM zbir je zdravstvenih praksi nekonvencionalne medicine prihvaćen i zakonski reguliran u mnogim zemljama. U Hrvatskoj za sada to nije tako. Cilj: Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju KAM, koji su izvori tog znanja, te stavovi o potrebi njegovog uvođenja u kurikulum. Ispitanici i metode: Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Skupinu ispitanika činilo je 98 učenika petih razreda, u dobi od 19 do 20 godina. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja s ukupno 19 pitanja. Rezultati: Rezultati pokazuju da 84, 7 % smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja. Informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Utvrđena je značajna razlika u poznavanju KAM s obzirom na obrazovanje majke (χ2=4, 440 ; p=0, 035). Ispitanici koji poznaju KAM češće od pacijenata budu obaviješteni o njihovoj primjeni neke od KAM metoda (χ2=7, 985 ; p=0, 005). Ujedno oni znatno češće smatraju da bi u obrazovanje trebalo implementirati KAM metode liječenja (χ2=6, 390 ; p=0, 01). Zaključak: Učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Čak 72, 4% učenika smatra da bi u obrazovanje medicinskih sestara/tehničara u strukovne nastavne predmete trebalo implementirati KAM metode liječenja. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda.

komplementarna i alternativna medicina, medicinska škola, učenici, kurikul

nije evidentirano

engleski

KNOWLEDGE OF COMPLEMENTARY AND ALTERNATIVE MEDICINE OF NURSING SCHOOL STUDENTS

nije evidentirano

complementary and alternative medicine, medical school, students, curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

74 (1)

2020.

25-34

objavljeno

1330-0164

1848-8897

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita

Indeksiranost