Razvoj studentskih kompetencija tijekom stručnog osposobljavanja (CROSBI ID 689311)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kummer, Ingrid ; Držaić, Margita ; Mucalo, Iva ; Ortner Hadžiabdić, Maja ; Brajković, Andrea
hrvatski
Razvoj studentskih kompetencija tijekom stručnog osposobljavanja
Uvod: Prema revidiranom programu studija Farmacije Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, umjesto jednogodišnjeg pripravničkog staža za magistre farmacije, u program Studija uvedeno je Stručno osposobljavanje za ljekarnike (SO) u trajanju od šest mjeseci. Program SO temeljen je na Hrvatskom ljekarničkom kompetencijskom okviru (HLJKO), službenom dokumentu Hrvatske ljekarničke komore (HLJK), te sadrži popis i opis aktivnosti za postizanje očekivanih kompetencija studenata-pripravnika. Svrha rada: Pratiti razvoj kompetencija studenata tijekom šestomjesečnog razdoblja SO. Metode: U ovu prospektivnu, opservacijsku studiju uključeni su svi studenti koji su tijekom 2016 godine bili na SO. Podaci su prikupljeni pomoću HLJKO- a, validiranog alata za procjenu i samoprocjenu kompetencija ljekarnika [1]. Studenti su procijenili svoje kompetencije na početku (tijekom prvog mjeseca) i na kraju SO (nakon šest mjeseci) koristeći pri tome skalu 1-4 koja mjeri učestalost ispravnog provođenja određene aktivnosti, odnosno postupanja (1 podrazumijeva najniži stupanj ispravnog provođenja određene aktivnosti). Rezultati: U samoprocjeni je sudjelovalo 46 studenata, pretežito ženskog spola (n=42, 91, 3%), medijana (raspona) dobi 25 (24-25) godina. Na početku SO studenti su se procijenili najboljima u Organizacijskim i upravljačkim kompetencijama (2, 89 ± 0, 643), a najlošijima u Javnozdravstvenim kompetencijama (1, 86 ± 0, 746). Tijekom šestomjesečnog razdoblja kompetentnost studenata se značajno poboljšala u svim domenama (p < 0, 001), dosegnuvši najvišu prosječnu ocjenu u Osobnim i profesionalnim kompetencijama (3, 36 ± 0, 472), dok je najniža i dalje ostala u Javnozdravstvenim kompetencijama (2, 76 ± 0, 688). Statistički značajan napredak po završetku SO studenti su pokazali u 15 od ukupno 16 kompetencija. Pri tome je najveći napredak studenata uočen u kompetenciji Promicanje zdravlja, a najmanji u kompetenciji Izrada magistralnih i galenskih pripravaka. Zaključak: HLJKO se pokazao kao koristan alat u praćenju razvoja kompetencija studenata tijekom SO te je pokazao da su studenti tijekom šestomjesečnog razdoblja u svim područjima značajno napredovali.
stručno osposobljavanje, kompetencije
nije evidentirano
engleski
The development of student competencies during pre-registration period
nije evidentirano
pre-registration training, competencies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
74-74.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 2. hrvatskog kongresa kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
Podaci o skupu
2. hrvatski kongres kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
poster
01.01.2017-01.01.2017
Zagreb, Hrvatska