Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturna politika i umjetnička djela za interijere javnih institucija u Zagrebu 1950-ih i 1960-ih godina (CROSBI ID 689193)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Počanić, Patricia Kulturna politika i umjetnička djela za interijere javnih institucija u Zagrebu 1950-ih i 1960-ih godina // Desničini susreti 2018. Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967.: društvo, kultura, svakodnevica. Program rada / sažeci izlaganja / Branđolica, Tomislav ; Šimetin Šegvić, Filip (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 59-60

Podaci o odgovornosti

Počanić, Patricia

hrvatski

Kulturna politika i umjetnička djela za interijere javnih institucija u Zagrebu 1950-ih i 1960-ih godina

Kulturna politika u FNRJ/SFRJ od kraja 1945. godine do kraja 1960-ih godina bitno je uvjetovala likovno stvaralaštvo tog razdoblja, ne samo u poratnim godinama, nego i nakon svojevrsne liberalizacije, kada su umjetnici slobodnije mogli zauzeti (o)poziciju prema dominantnom kulturnom kodu. Zagreb se u tom razdoblju, osobito 1950-ih i 1960-ih godina, zbog jedinstvenog, trećeg puta koji je odabrala Jugoslavija, postavio kao jedno od važnijih umjetničko-kulturnih središta i mjesto održavanja međunarodnih manifestacija. Upravo je specifičan treći put samoupravnog socijalizma mogao odrediti „srednji“ put likovne umjetnosti u kojoj socrealizam, visoki modernizam i neoavangarda imaju specifična obilježja, istodobno slična i drugačija od Istoka i Zapada. Tako je, neovisno o mišljenju političkog vrha, velik broj umjetnika, kritičara i intelektualaca općenito, uključujući i V. Desnicu, raspravljao i poticao redefiniciju slobode likovnog stvaralaštva, tzv. čiste i primijenjene umjetnosti, kao i dominantnog koda umjetnosti koji će okupirati i prostore javnih institucija u Zagrebu. Javne institucije odabirom likovnih djela, koja su ili dopunjavala arhitekturu ili zajedno s arhitekturom činila jedinstveno umjetničko djelo, nužno su sugerirale stav države prema suvremenoj umjetničkoj produkciji. Na primjerima suvremenih likovnih djela namijenjenih i otkupljenih za novoizgrađene zgrade javnih institucija poput zgrade Gradskog poglavarstva (K. Ostrogović, 1956. – 1958.), Radničkog sveučilišta „Moša Pijade“ (R. Nikšić, N. Kučan, 1956. – 1961.) i zgrade Centralnog komiteta Saveza komunista Hrvatske – „Kockice“(I. Vitić, 1968.) pokazat će se širi kulturološki i povijesni kontekst umjetničkog stvaralaštva 1950- ih i 1960- ih godina u Zagrebu i pokušati razotkriti strategije kulturne politike u korištenju umjetničkim djelima „socijalističkog estetizma“.

kulturna politika ; umjetnine ; interijeri ; Zagreb ; 1950-e ; 1960-e

nije evidentirano

engleski

Cultural Policy and Works of Art for the Interiors of Public Institutions in Zagreb in the 1950s and 1960s

nije evidentirano

cultural policy ; art ; interiors ; Zagreb ; 1950s ; 1960s

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-60.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Desničini susreti 2018. Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967.: društvo, kultura, svakodnevica. Program rada / sažeci izlaganja

Branđolica, Tomislav ; Šimetin Šegvić, Filip

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-721-8

Podaci o skupu

Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Zagreb 1924.-1930. i 1945.-1967. Društvo, kultura, svakodnevica. (Desničini susreti 2018)

predavanje

14.09.2018-16.09.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti