Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Od Giotta do Chagalla u prijevodu Vladana Desnice i transformacije povijesno-umjetničkih sinteza (CROSBI ID 689188)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Dulibić, Frano ; Počanić, Patricia Od Giotta do Chagalla u prijevodu Vladana Desnice i transformacije povijesno-umjetničkih sinteza // Desničini susreti 2019. Vladan Desnica i Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. / Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, / Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 52-52

Podaci o odgovornosti

Dulibić, Frano ; Počanić, Patricia

hrvatski

Od Giotta do Chagalla u prijevodu Vladana Desnice i transformacije povijesno-umjetničkih sinteza

Talijanski povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Lionello Venturi (Modena, 1885. – Rim, 1961.) 1947. godine objavio je knjigu La Pittura: Come si guarda un quadro: da Giotto a Chagall kao svojevrstan uvod u znanost o umjetnosti i kritiku likovnih umjetnosti. Djelo je 1952. godine preveo Vladan Desnica pod naslovom Od Giotta do Chagalla u izdanju zagrebačke nakladničke kuće Mladost. Iste je godine preveo još tri djela svjetske književnosti s talijanskog i francuskog jezika, među kojima je i prijevod romana Kruh i vino talijanskog pisca Ignazija Silonea koji je, kao i Venturi, bio članom novoutemeljenog Društva za slobodu kulture (Associazione per la libertà della Cultura). Odabir djela za prijevod svakako počiva na dugogodišnjem interesu za talijansku i francusku umjetnost i kulturu, ali i zasigurno na iskustvu prevođenja djela i senzibilitetu prema misli Benedetta Crocea, na čiju se poetiku i filozofiju o ulozi (kritike) umjetnosti nastavljaju i Desnica i Venturi. Venturijeva knjiga, kao i Desničin prijevod, bila je uglavnom pozitivno prihvaćena u stručnim krugovima, uz istaknute nedostatke Venturijeva promišljanja o znanosti i kritici umjetnosti. Međutim, neovisno o pozitivnoj recepciji i ponekoj negativnoj kritici, knjiga je ubrzo postala dijelom sveucilišnih silabusa te se koristila kao jedna od suvremenih sinteza povijesti i znanosti o umjetnosti. Cilj je izlaganja predstaviti razloge Desničina izbora upravo ovog djela, istaknuti veze i utjecaje u poetici i filozofiji Crocea, Venturija i Desnice, ukazati na recepciju knjige i prijevoda u onodobnoj stručnoj javnosti, ulogu, utjecaj i važnost sinteza povijesti i znanosti o umjetnosti u drugoj polovini 20. stoljeća, kao i usporediti ih s ostalim sinteznim izdanjima prije i nakon objavljenog prijevoda knjige u kontekstu hrvatske povijesti umjetnosti.

Lionello Venturi ; Vladan Desnica ; sinteze povijesti umjetnosti

nije evidentirano

engleski

Vladan Desnica's Translation of From Giotto to Chagall and Transformation of Art History Syntheses

nije evidentirano

Lionello Venturi ; Vladan Desnica ; art history syntheses

nije evidentirano

Podaci o prilogu

52-52.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Desničini susreti 2019. Vladan Desnica i Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. / Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019,

Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-832-1

Podaci o skupu

Znanstveni skup Desničini susreti 2019

predavanje

22.11.2019-23.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti