Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja (CROSBI ID 276559)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tot, Daria
hrvatski
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja
Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.
profesionalno učenje ; vrednovanje i samovrednovanje učitelja ; učinkovit profesionalni razvoj učitelja
nije evidentirano
engleski
Focus on Developing New Dimensions of Learning and Effective Professional Development of Teachers
nije evidentirano
effective professional development of teachers ; evaluation and self-evaluation of teachers ; professional learning.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
13
2019.
197-217
objavljeno
1846-9787
1848-7912
10.21857/y7v64twppy