Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja (CROSBI ID 276559)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tot, Daria Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 13 (2019), 197-217. doi: 10.21857/y7v64twppy

Podaci o odgovornosti

Tot, Daria

hrvatski

Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja

Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.

profesionalno učenje ; vrednovanje i samovrednovanje učitelja ; učinkovit profesionalni razvoj učitelja

nije evidentirano

engleski

Focus on Developing New Dimensions of Learning and Effective Professional Development of Teachers

nije evidentirano

effective professional development of teachers ; evaluation and self-evaluation of teachers ; professional learning.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13

2019.

197-217

objavljeno

1846-9787

1848-7912

10.21857/y7v64twppy

Povezanost rada

Pedagogija, Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost