Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture (CROSBI ID 276544)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Pušić, Ivana Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 1; 185-203. doi: 10.31192/np.18.1.13

Podaci o odgovornosti

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Pušić, Ivana

hrvatski

Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture

Od školske godine 2019./2020. nastava Glazbene kulture treba se realizirati prema Kurikulumu nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije koji će tijekom tri godine ući u sve razrede osnovne škole. U nastavi se realizira otvoreni kurikulum koji učiteljima omogućuje da učenje i podučavanje prilagođavaju interesima i sposobnostima učenika te vlastitim sklonostima. U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi preferencije učenika prema različitim aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture te otkriti postoje li razlike u preferencijama s obzirom na razred, spol učenika te (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske glazbene aktivnosti. Istraživanje, koje se odvijalo tijekom 2018. godine, obuhvatilo je 280 ispitanika, tj. anketirani su učenici četvrtog, šestog i osmog razreda. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivan stav prema nastavi Glazbene kulture i da najviše preferiraju pjevanje, a zatim slušanje glazbe i glazbene igre. Međutim, zastupljenost aktivnosti i sadržaja, osim pjevanja, nije proporcionalna učeničkim preferencijama. Preferencije prema glazbenim aktivnostima s obzirom na spol učenika pokazuju kako se pojedine aktivnosti nalaze na istom mjestu i kod učenika i kod učenica. Također, slušanje glazbe više preferiraju učenici koji glazbenu izvannastavnu/izvanškolsku aktivnost nisu polazili ili je ne polaze. Zaključno, smatramo da bi se glazbene preferencije učenika trebale uzeti u obzir prilikom osmišljavanja nastavnih jedinica, izbora glazbe i organiziranja i izvođenja nastave.

aktivnosti i sadržaji, Glazbena kultura, otvoreni model/kurikulum, preferencije učenika

nije evidentirano

engleski

Students’ Preferences Towards Activities and Teaching Content in Music Culture Classes

nije evidentirano

activities and teaching content, Music Culture classes, open model/ curriculum, students’ preferences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (1)

2020.

185-203

objavljeno

1334-2312

1848-8676

10.31192/np.18.1.13

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost