Izazovi grafičke industrije u doba industrije 4.0 (CROSBI ID 689093)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević, Ante
hrvatski
Izazovi grafičke industrije u doba industrije 4.0
Korijeni grafičke industrije sežu u 15. stoljeće, s uvođenjem tiskarskog stroja u proizvodnju, a prva industrijska revolucija je započela u 18. stoljeću. Pojam Industrija 4.0 karakterizira početak trećeg tisućljeća. Da bi se razumjela aktualna industrijska revolucija te istaknula višestoljetna povijest industrijskog razvoja načina proizvodnje, razvoja gospodarstva i društva, korišteni pojam industrijska revolucija potisnut je pa se umjesto prve industrijske revolucije koristi pojam Industrija 1.0, umjesto druge industrijske revolucije koristi se pojam Industrija 2.0 pa tako i umjesto treće, četvrte i pete – što je primjereno digitalnom dobu. Karakteristično je da su vremenski razmaci između spomenutih industrijskih revolucija sve kraći pa tako dok se zahuktava četvrta, već se razvija i peta industrijska revolucija. Dok je između prve i druge prošlo gotovo jedno stoljeće, desetljeća su dijelila drugu i treću, a tek godine treću i četvrtu. Može se ustvrditi da se paralelno s razvojem četvrte industrijske revolucije danas odvija i peta. U tim i takvim okolnostima globaliziranog svijeta, sve industrije, pa tako i grafička, moraju pronalaziti nove putove, paradigme i poslovne modele, nova tržišta i nove proizvode, nove načine oblikovanja i proizvodnje. Cilj je ovog predavanja prikazati kompleksne promjene koje se događaju u okruženju grafičke industrije te istaknuti nužnost upravljanja promjenama, kako bi poduzetnici u globaliziranoj tržišnoj industriji pronašli modele opstanka, rasta i razvoja. Analizirani su znanstveni i stručni radovi koji prikazuju promjene što ih donosi i nameće nova industrijska revolucija, te oni koji istražuju refleksiju istih na grafičku industriju, na tehnološke i organizacijske promjene, kao i na promjene na tržištima nabave i prodaje. Istražene su promjene koje se odnose na ono što su vlade poduzele, a što poduzetnici kako bi se prilagodili promjenama i iskoristili nove prilike. Nakon uvoda, u prvom dijelu se iznosi jezgrovit pregled onoga što čini suvremenu grafičku industriju, dizajn i tiskarstvo. U drugom dijelu objašnjava se pojam Industrija 4.0, te njene sastavnice i međuodnosi kako bi se istaknuli izazovi koji stoje pred suvremenom grafičkom industrijom. Na kraju je zaključak, koji upućuje na put promjena što stoje pred onima koji će biti nositelji grafičke industrije u budućnosti.
grafička industrija ; Industrija 4.0 ; upravljanje promjenama ; pametna tvornica ; Internet stvari
nije evidentirano
engleski
Challenges for the graphic industry at the time of industry 4.0
nije evidentirano
Graphics Industry ; Industry 4.0 ; Change Management ; Smart Factory ; Internet of Things
nije evidentirano
Podaci o prilogu
16-17.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22nd International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić 2018
Mikota, Miroslav
Senj: Hrvatsko društvo grafičara
9-771848-614001
1848-6142
Podaci o skupu
23. Međunarodna konferencija tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija Blaž Baromić
pozvano predavanje
11.09.2019-14.09.2019
Senj, Hrvatska