Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izazovi grafičke industrije u doba industrije 4.0 (CROSBI ID 689093)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rončević, Ante Izazovi grafičke industrije u doba industrije 4.0 // Blaž Baromić ... (Zbornik sažetaka) / Mikota, Miroslav (ur.). 2018. str. 16-17

Podaci o odgovornosti

Rončević, Ante

hrvatski

Izazovi grafičke industrije u doba industrije 4.0

Korijeni grafičke industrije sežu u 15. stoljeće, s uvođenjem tiskarskog stroja u proizvodnju, a prva industrijska revolucija je započela u 18. stoljeću. Pojam Industrija 4.0 karakterizira početak trećeg tisućljeća. Da bi se razumjela aktualna industrijska revolucija te istaknula višestoljetna povijest industrijskog razvoja načina proizvodnje, razvoja gospodarstva i društva, korišteni pojam industrijska revolucija potisnut je pa se umjesto prve industrijske revolucije koristi pojam Industrija 1.0, umjesto druge industrijske revolucije koristi se pojam Industrija 2.0 pa tako i umjesto treće, četvrte i pete – što je primjereno digitalnom dobu. Karakteristično je da su vremenski razmaci između spomenutih industrijskih revolucija sve kraći pa tako dok se zahuktava četvrta, već se razvija i peta industrijska revolucija. Dok je između prve i druge prošlo gotovo jedno stoljeće, desetljeća su dijelila drugu i treću, a tek godine treću i četvrtu. Može se ustvrditi da se paralelno s razvojem četvrte industrijske revolucije danas odvija i peta. U tim i takvim okolnostima globaliziranog svijeta, sve industrije, pa tako i grafička, moraju pronalaziti nove putove, paradigme i poslovne modele, nova tržišta i nove proizvode, nove načine oblikovanja i proizvodnje. Cilj je ovog predavanja prikazati kompleksne promjene koje se događaju u okruženju grafičke industrije te istaknuti nužnost upravljanja promjenama, kako bi poduzetnici u globaliziranoj tržišnoj industriji pronašli modele opstanka, rasta i razvoja. Analizirani su znanstveni i stručni radovi koji prikazuju promjene što ih donosi i nameće nova industrijska revolucija, te oni koji istražuju refleksiju istih na grafičku industriju, na tehnološke i organizacijske promjene, kao i na promjene na tržištima nabave i prodaje. Istražene su promjene koje se odnose na ono što su vlade poduzele, a što poduzetnici kako bi se prilagodili promjenama i iskoristili nove prilike. Nakon uvoda, u prvom dijelu se iznosi jezgrovit pregled onoga što čini suvremenu grafičku industriju, dizajn i tiskarstvo. U drugom dijelu objašnjava se pojam Industrija 4.0, te njene sastavnice i međuodnosi kako bi se istaknuli izazovi koji stoje pred suvremenom grafičkom industrijom. Na kraju je zaključak, koji upućuje na put promjena što stoje pred onima koji će biti nositelji grafičke industrije u budućnosti.

grafička industrija ; Industrija 4.0 ; upravljanje promjenama ; pametna tvornica ; Internet stvari

nije evidentirano

engleski

Challenges for the graphic industry at the time of industry 4.0

nije evidentirano

Graphics Industry ; Industry 4.0 ; Change Management ; Smart Factory ; Internet of Things

nije evidentirano

Podaci o prilogu

16-17.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22nd International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić 2018

Mikota, Miroslav

Senj: Hrvatsko društvo grafičara

9-771848-614001

1848-6142

Podaci o skupu

23. Međunarodna konferencija tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija Blaž Baromić

pozvano predavanje

11.09.2019-14.09.2019

Senj, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti