Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazba i dijete s posebnim potrebama (CROSBI ID 66259)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Marić, Mirna ; tatalović Vorkapić, Sanja ; Bralić, Doris Glazba i dijete s posebnim potrebama // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih ZBORNIK RADOVA / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.). Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019. str. 148-161

Podaci o odgovornosti

Marić, Mirna ; tatalović Vorkapić, Sanja ; Bralić, Doris

hrvatski

Glazba i dijete s posebnim potrebama

Aktivnosti koje proizlaze iz analitičkoga pristupa, s posebnim naglaskom na ritam i ritamske obrasce koji snažno utječu na cjelovit razvoj djeteta, uspješno se mogu primijeniti u radu s djecom s različitim teškoćama. To se kod djece prvenstveno postiže integriranim aktivnostima, a očituje se u razvoju samoizražavanja, uspostavljanja socijalnoga kontakta, poboljšanja komunikacije i međuljudskih odnosa, u izgradnji psihološki optimalne ličnosti, u poboljšanju osobne slobode i kreativnosti, ritma govora, glasovne percepcije te u ublažavanju patoloških obrazaca ponašanja. Oduvijek se smatralo da je glazba sastavni dio života svakog čovjeka te da je ona ključna poveznica različitih kultura. Rezultati istraživanja pokazuju veliko zanimanje za glazbu kao adekvatan medij i njezinu učinkovitost u radu s djecom s posebnim potrebama jer potiče kod djece razne aspekte razvoja (motoričke, kognitivne, socio-emocionalne i dr.). Na temelju ovakvih nalaza definiran je cilj istraživanja provedenoga za potrebe ove studije – utvrditi učinke slušanja glazbe na razvoj sposobnosti djece s teškoćama u razvoju s dva aspekta: motoričkog i socijalnog. Odgojiteljevim sustavnim opažanjem male grupe djece s teškoćama u razvoju tijekom slušanja glazbe, ispitane su dvije postavljene hipoteze. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da djeca s teškoćama u razvoju na glazbu često reagiraju motoričkim aktivnostima, čime je potvrđena prva hipoteza „Slušanje glazbe potiče djecu na motoričke aktivnosti“, dok za drugu hipotezu „Slušanje glazbe potiče djecu na ostvarivanje socijalnog kontakta (kontakt očima, tjelesni kontakt i sl.)“ nije pronađen dokaz.Utvrđeni su rezultati raspravljeni u svjetlu praktičnih implikacija za ostvarenje najviše razine dobrobiti djece s posebnim potrebama s obzirom na primjenu glazbe u odgojno-obrazovnom radu, te su ponuđene smjernice za buduća istraživanja na ovom području.

djeca s teškoćama u razvoju ; glazba ; motoričke aktivnosti ; slušanje glazbe ; socijalni kontakt

nije evidentirano

engleski

Glazba i dijete s posebnim potrebama

nije evidentirano

music ; children with difficulties ; listening to music ; motor activities ; social contact

nije evidentirano

Podaci o prilogu

148-161.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih ZBORNIK RADOVA

Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira

Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu

2019.

978-9926-448-07-3

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice