Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kompetencije budućih odgajatelja iz područja prijelaza i prilagodbe: Analiza studijskih programa i implikacije za promjene (CROSBI ID 66258)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Katić, Vesna Kompetencije budućih odgajatelja iz područja prijelaza i prilagodbe: Analiza studijskih programa i implikacije za promjene // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih zbornik radova / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.). Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019. str. 309-324

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Katić, Vesna

hrvatski

Kompetencije budućih odgajatelja iz područja prijelaza i prilagodbe: Analiza studijskih programa i implikacije za promjene

Prijelazna razdoblja i prilagodbe koje ih slijede u ranoj i predškolskoj dobi predstavljaju velik izazov za dijete s obzirom na njegov cjelokupni psihički razvoj i njegovu dobrobit. Prema suvremenim modelima razumijevanja prijelaza i prilagodbe, dijete i njegove intrapersonalne karakteristike su u središtu promjena koje se događaju i koje predstavljaju neke od značajnih determinanti njegovog cjelokupnog psihičkog doživljavanja i funkcioniranja s dugoročnim efektima. Aspekti koji nisu u središtu, ali u značajnoj mjeri određuju kvalitetu prijelaza i prilagodbe su različiti interpersonalni čimbenici: primarni skrbnici, dinamika obitelji, odgajatelji kao „značajni drugi“, organizacija rada u dječjem vrtiću, lokalna zajednica, kultura i društvene vrijednosti u kojima dijete živi te njihove međusobne interakcije. Odgajatelji kao „značajni drugi“ imaju važnu ulogu, kako u odnosu na kvalitetu prijelaza i prilagodbe samog djeteta, tako i u suradnji s roditeljima, stoga je važno tijekom inicijalnog obrazovanja odgajatelja osigurati stjecanje potrebnih kompetencija u ovom izazovnom periodu života djeteta. Vezano uz to cilj ovog istraživanja bio je provesti kvalitativnu analizu postojećih studijskih programa u Hrvatskoj, kako bi se dobio objektivan uvid u mogućnosti stjecanja potrebnih kompetencija za rad s djecom i roditeljima tijekom perioda prijelaza i prilagodbe u dječjem vrtiću. Kao što smo i pretpostavile, provedena analiza, koja je obuhvatila sveučilišne studijske programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja javno dostupnog Informacijskog sustava visokih učilišta u RH, pokazala je da ne postoje eksplicitni i izravno povezani kolegiji s ciljem osiguravanja stjecanja kompetencija za rad s djecom i roditeljima tijekom prijelaza i prilagodbe. S obzirom da postoji vrlo mali broj kolegija koji minimalno obrađuju ovu temu, postavlja se pitanje dostatnosti potrebnih kompetencija tijekom prijelaza i prilagodbe u radu s djecom i roditeljima. U radu se raspravlja o mogućnostima promjene postojećih studijskih programa u domeni oblika nastave koji bi omogućili studentima stjecanje potrebnih kompetencija, kao i o prijedlozima uvođenja programa cjeloživotnog učenja.

kompetencije ; odgajatelji ; prijelaz i prilagodba ; studijski program

nije evidentirano

engleski

The analysis of future early childhood educators' competences in the field of transition and adaptation: the analysis of study programs and implications for changes

nije evidentirano

competencies ; early childhood educators ; transition and adaptation ; study program

nije evidentirano

Podaci o prilogu

309-324.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih zbornik radova

Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira

Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu

2019.

978-9926-448-07-3

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice