Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na školski uspjeh učenika (CROSBI ID 432300)

Ocjenski rad | diplomski rad

Malta, Marta Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na školski uspjeh učenika / Radman, Ivan (mentor); Podnar, Hrvoje (neposredni voditelj). Zagreb, Kineziološki fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Malta, Marta

Radman, Ivan

Podnar, Hrvoje

hrvatski

Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na školski uspjeh učenika

Obzirom na osjetljivost školskog obrazovnog procesa, čitav niz faktora može utjecati na školski uspjeh učenika. Tjelesna aktivnost nerijetko je isticana jednim od čimbenika tjelesnog i mentalnog zdravlja, pa je osnovana pretpostavka da se povećanjem njene razine može pozitivno utjecati na čimbenike školskog uspjeha poput pažnje, koncentracije i sl. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti utjecaj aktivne pauze na završni uspjeh učenika. U drugom obrazovnom razdoblju, od veljače do svibnja 2015. godine proveo se eksperiment na učenicima razredne nastave (2. do 4. razreda) dviju osnovnih škola iz Zagreba. Tijekom eksperimenta provodila se tjelesno aktivna pauza na nastavi iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo, u trajanju od 5 minuta, uz različite multimedijalne sadržaje koji su bili dostupni na Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports® platformi. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 293 učenika, iz eksperimentalne škole 186, a iz kontrolne 107 učenika. Svi potrebni podaci prikupili su se u školama, uz dopuštenje ravnatelja te bez uzimanja osobnih podataka učenika. Koristile su se sljedeće varijable: (I) ukupni školski uspjehu na kraju 2013./14. školske godine, (II) ukupni školski uspjeh na kraju 2014./15. školske godine, (III) školski uspjehu iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo na kraju 2013./14. školske godine te (IV) školski uspjeh iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo na kraju 2014./15. školske godine. ANOVA je univarijantna analiza varijance korištena za utvrđivanje razlika među inicijalnim karakteristikama ispitanika. Za utvrđivanje razlika u završnom mjerenju između učenika eksperimentalne i kontrolne skupine korištena je ANCOVA, analiza kovarijance. Nakon provedenog eksperimenta nisu uočene statistički značajne razlike između kontrolne i eksperimentalne skupine u školskom uspjehu učenika. Dodatnim uvidom u stvarne vrijednosti općeg uspjeha (ES 4.753 ± 0.014 vs. KS 4.745 ± 0.018) i ocjena iz predmeta Hrvatski jezik (ES 4.495 ± 0.032 vs. KS 4.458 ± 0.043), Matematika (ES 4.442 ± 0.034 vs. KS 4.531 ± 0.045), Engleski jezik (ES 4.628 ± 0.031 vs. KS 4.656 ± 0.041) i Priroda i društvo (ES 4.655 ± 0.028 vs. KS 4.656 ± 0.037) uočene su uglavnom ocjene odličan te su razlike u uspjehu učenika male te gotovo zanemarive. Navedeno ukazuje kako bi učitelji u praksi mogli implementirati svakodnevnu tjelesnu aktivnost tijekom nastave bez velikog rizika da će se vrijeme posvećeno tjelesnom vježbanju negativno odraziti na školski uspjeh učenika zbog smanjenja vremena posvećenog nastavi, dok bi istovremeno učenike izložili dobrobitima povećanja razine tjelesne aktivnosti.

tjelesna aktivnost učenika ; ocjene učenika ; školski predmeti ; razredna nastava ; Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports®

nije evidentirano

engleski

Effects of a classroom-based physical activity programme on academic performance

nije evidentirano

physical activity ; school grades ; school subjects ; classroom-based physical activity ; Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports®

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26

19.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Kineziologija