Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na izostanak učenika s nastave (CROSBI ID 432299)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zorić, Ana Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na izostanak učenika s nastave / Radman, Ivan (mentor); Podnar, Hrvoje (neposredni voditelj). Zagreb, Kineziološki fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Zorić, Ana

Radman, Ivan

Podnar, Hrvoje

hrvatski

Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na izostanak učenika s nastave

Cilj rada bio je istražiti utjecaj svakodnevnih tjelovježbenih aktivnosti u učionici, provedenih s ciljem ostvarivanja aktivne pauze tijekom nastave na broj izostalih nastavnih sati učenika razredne nastave (2. - 4. razred). Ukupno je u istraživanju sudjelovalo 293 učenika iz dvije osnovne škole u dobi 7 - 10 godina. Iz eksperimentalne škole sudjelovali su svi razredni odjeli 2. - 4. razreda (186 učenika), dok su u kontrolnoj školi slučajnim odabirom izabrana od svih razrednih odjela dva razreda (107 učenika). U periodu intervencije učitelji su tijekom redovite nastave Hrvatskog jezika, Engleskog jezika, Prirode i društva te Matematike zaustavili nastavni proces i proveli petominutnu tjelovježbenu aktivnu pauzu uz pomoć multimedijalnih sadržaja. Eksperiment se provodio u drugom obrazovnom razdoblju (veljača – svibanj). Podaci su prikupljeni uvidom u dnevnik učenika, bez uzimanja osobnih podataka i uz dopuštenje ravnatelja. Koristile su se sljedeće varijable: (I) ukupan broj izostanaka tijekom prvog obrazovnog razdoblja, (II) ukupan broj izostanaka tijekom drugog obrazovnog razdoblja, (III) ukupan broj izostanaka tijekom cijele nastavne godine. Univarijantna analiza varijance (ANOVA) korištena je za utvrđivanje razlika u broju izostanaka s nastave između I. i II. obrazovnog razdoblja za kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Analiza kovarijance (ANCOVA) korištena je za utvrđivanje razlika između ukupnog broja izostanaka tijekom II. obrazovnog razdoblja između eksperimentalne i kontrolne skupine s ukupnim brojem izostanaka tijekom prvog obrazovnog razdoblja kao kovarijatom. Učenici iz obje skupine značajno su više izostali s nastave u drugom polugodištu (ES 27, 12 vs. KS 28, 16), međutim učenici eksperimentalne skupine ostvarili su manje povećanje broja izostanaka (ES 6, 78 vs. KS 11, 31). Nije utvrđena značajna razlika između eksperimentalne i kontrolne skupine u broju izostanaka tijekom II. obrazovnog razdoblja (p=0, 333). Bez obzira što razlika u izostancima tijekom II. obrazovnog razdoblja nije statistički značajna, učenici eksperimentalne skupine su imali gotovo dvostruko manje povećanje broja izostanaka od kontronlne skupine u odnosu na I. obrazovno razdoblje.

izostanci s nastave ; tjelesna aktivnost ; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Impact of a classroom-based physical activity programme on school attendance

nije evidentirano

Brain Breaks ; Physical Activity Solutions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27

09.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Kineziologija