Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije (CROSBI ID 432271)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ivana Puškarić Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije / Olčar, Diana (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Ivana Puškarić

Olčar, Diana

hrvatski

Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije

Pozitivna psihologija temelji se na psihološkim istraživanjima o radosti, životnom zadovoljstvu i sreći. U ovom radu opisano je istraživanje opažanja ponašanja odgajatelja prema , , PERMA“ modelu, teoretskom modelu dobrobiti Martina Seligmana (2011). Cilj istraživanja bio je saznati koliko odgajateljice potiču kod djece svaku od komponenata ovog modela: pozitivne emocije, uključenost, odnose, značenje, uspjeh i, kasnije dodanu komponentu, zdravlje, prema kojoj se ovaj model naziva i „PERMA-H“. Opažalo se ukupno deset odgajateljica u Dječjem vrtiću „Bistrac“ u Ogulinu. Promatrano je koliko odgajateljice potiču svaku od dimenzija „PERMA“modela prema protokolu za opažanje koji je konstruiran za ovu prigodu.Opažanje ponašanja bodovalo se kao: dovoljno prisutno, nedovoljno prisutno i neopaženo ponašanje. Rezultati ovog istraživanja pokazali su dasu odgajateljice kod djece najviše poticale komponentu smisla (95% odgajateljica), nešto manje pozitivne emocije (85% odgajateljica), uključenost (85% odgajateljica), odnose (85% odgajateljica) i zdravlje (85% odgajateljica) te najmanje komponentu postignuća (70% odgajateljica). Moguće je zaključiti da odgajateljice sve dimenzije modela „PERMA“ potiču u visokoj mjeri te na taj način potiču dječju dobrobit. Potrebno je naglasiti da je generalizacija podataka ograničena s obzirom na mali uzorak.

odgajatelj, opažanje, „PERMA“ model, pozitivna edukacija, pozitivna psihologija

nije evidentirano

engleski

Perceptions of preschool teachers' behavior through the framework of "PERMA" - positive psychology model

nije evidentirano

nursery teacher, observation, “PERMA” model, positive psychology, positive education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

08.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija