Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije (CROSBI ID 432271)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ivana Puškarić
Olčar, Diana
hrvatski
Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije
Pozitivna psihologija temelji se na psihološkim istraživanjima o radosti, životnom zadovoljstvu i sreći. U ovom radu opisano je istraživanje opažanja ponašanja odgajatelja prema , , PERMA“ modelu, teoretskom modelu dobrobiti Martina Seligmana (2011). Cilj istraživanja bio je saznati koliko odgajateljice potiču kod djece svaku od komponenata ovog modela: pozitivne emocije, uključenost, odnose, značenje, uspjeh i, kasnije dodanu komponentu, zdravlje, prema kojoj se ovaj model naziva i „PERMA-H“. Opažalo se ukupno deset odgajateljica u Dječjem vrtiću „Bistrac“ u Ogulinu. Promatrano je koliko odgajateljice potiču svaku od dimenzija „PERMA“modela prema protokolu za opažanje koji je konstruiran za ovu prigodu.Opažanje ponašanja bodovalo se kao: dovoljno prisutno, nedovoljno prisutno i neopaženo ponašanje. Rezultati ovog istraživanja pokazali su dasu odgajateljice kod djece najviše poticale komponentu smisla (95% odgajateljica), nešto manje pozitivne emocije (85% odgajateljica), uključenost (85% odgajateljica), odnose (85% odgajateljica) i zdravlje (85% odgajateljica) te najmanje komponentu postignuća (70% odgajateljica). Moguće je zaključiti da odgajateljice sve dimenzije modela „PERMA“ potiču u visokoj mjeri te na taj način potiču dječju dobrobit. Potrebno je naglasiti da je generalizacija podataka ograničena s obzirom na mali uzorak.
odgajatelj, opažanje, „PERMA“ model, pozitivna edukacija, pozitivna psihologija
nije evidentirano
engleski
Perceptions of preschool teachers' behavior through the framework of "PERMA" - positive psychology model
nije evidentirano
nursery teacher, observation, “PERMA” model, positive psychology, positive education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
08.07.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb