Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju (CROSBI ID 688872)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vukelić, Petar ; Jurić Vukelić, Dunja Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Kolar Billege, M. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 45-47

Podaci o odgovornosti

Vukelić, Petar ; Jurić Vukelić, Dunja

hrvatski

Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju

Promjena, modernizacija, povećanje kvalitete i učinkovitosti sustava obrazovanja česte su teme suvremenih znanstvenih istraživanja, ali i medijskih izvještaja, političkih kampanja i svakodnevnih razgovora. Sudionici obrazovnog procesa suočeni su s problemom prilagodbe sustava obrazovanja brzim promjenama na tržištu rada i još bržem razvoju tehnologije, razvoju informatičke pismenosti od ranog djetinjstva, sveprisutnosti informacija i znanja, intenzivnoj mobilnosti. Inovacije inkorporirane u sustave obrazovanja ukazuju na nužnost sustavnih promjena kako bi se optimalno iskoristila primjenjivost i učinkovitost suvremene znanosti i tehnologije. Kako transformirati ulogu učitelja u svijetu u kojem se svakodnevno skraćuje put do traženih informacija? Što to učitelji mogu i trebaju pružiti svojim učenicima?Odgovore na pitanja današnjice često možemo pronaći u povijesnim mislima teoretičara obrazovanja društveno-humanističke tradicije. Od povratka ciljevima klasičnog obrazovanja – razvoju autonomije i individualnosti, preuzimanju odgovornosti, integraciji stečenih znanja i vještina u razvijenu ličnost – do teoretičara dvadesetog stoljeća koji naglašavaju važnost razmjene znanja, uvažavanja suprotstavljenih argumenata i samostalnog učenja, kritizirajući istovremeno institucionalizaciju i privatizaciju znanja. Stoga je ovo istraživanje za cilj imalo ispitati stavove javnosti o određenim aspektima zanimanja nastavnika. Tehnikom snježne grude, pozivom na ispunjavanje e-upitnika, prikupljeni su odgovori korisnika društvenih mreža iz Hrvatske, različite dobi i stupnja obrazovanja, od studentske populacije do umirovljenika. Rezultati su pokazali visok stupanj povjerenja u odgovornost zanimanja nastavnika i u njihov doprinos ostvarivanju napretka društva i bolje budućnosti. Sudionici su izrazili povjerenje u opravdanost obveze stjecanja pedagoških kompetencija i trajnog stručnog usavršavanja nastavnika, a kao najveći izazovi istaknuti su problemi u komunikaciji i suradnji s učenicima i roditeljima. Stavovi izraženi u ovom istraživanju opravdavaju potrebu razvoja nastavničkih vještina: motiviranja, objašnjavanja, pomoći u usvajanju i povezivanju obrazovnih sadržaja, organizacije i usmjeravanja različitih oblika zajedničkog učenja, interakcijama potaknutog učenja komunikacijskih i socijalnih vještina, mentoriranja, vođenja u različitim načinima rješavanja problema, majeutike, uvažavanja sugestija, argumentiranja povratnih informacija, provjere, mjerenja i vrednovanja stečenih znanja. Uloga nastavnika nikada nije bila svedena na puko prenošenje znanja, a filozofsko-pedagoški temelji, iako često nepravedno zaboravljeni ili zanemareni, daju vrijedne odgovore na pitanje što je potrebno za ostvarenje ciljeva suvremenog obrazovanja.

nastavničke kompetencije ; stavovi o obrazovanju ; sustav obrazovanja ; suvremeno obrazovanje ; zanimanje nastavnika

nije evidentirano

engleski

The Role of Teachers in Contemporary Education

nije evidentirano

attitudes toward education ; contemporary education ; education system ; teacher’s competences ; teaching profession

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-47.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina

Kolar Billege, M.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija, Pedagogija, Psihologija