Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku? (CROSBI ID 276144)

Prilog u časopisu | stručni rad

Dunković, Dario Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku? // Suvremena trgovina (Zagreb), 45 (2020), 1; 68-71

Podaci o odgovornosti

Dunković, Dario

hrvatski

Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku?

Potrošači se diljem svijeta suočavaju s vrlo brzim promjenama u tehnologiji i inovacijama, posebno napretkom u digitalnoj tehnologiji i transformaciji tradicionalnog u digitalno (npr. maloprodaji, "smart home" i sl.). Inovacije u maloprodaji proizvoda i usluga nude različite koristi potrošačima, šīre im izbor, olakšavaju naručivanje, pretraživanje i uspoređivanje ponuda ; smanjuju troškove, omogućavaju personalizaciju ponuda prema digitalnom profilu. Sve to u velikoj mjeri ovisi o prikupljanju podataka o ponašanju kupaca preko aplikacija, mobilnih i drugih IoT uređaja čak i u vlastitom domu, posjeta web shopovima i stranicama (cookies), P2P platformi, društvenih mreža i sl. To je sve u novije vrijeme postalo problematično sa stajališta zaštite potrošača jer se zadire i u privatnost (npr. sadržaj potrošačke košarice, koliko energije troše, detalji o domaćinstvu, koje uređaje koriste ili koje TV kanale gledaju, što rade i sa kime se druže i sl.). Ovo je jedan primjer, među mnogima, gdje je očito kako nove digitalne tehnologije značajno utječu na potrošačku politiku. Do sada se može zaključiti kako regulatori pokušavaju - iako u tome kaskaju - odgovoriti na svaki novi val digitalnih inovacija promjenama i nadopunama potrošačke regulacije (npr. rangiranje ponuda).

potrošači, potrošačka politika, maloprodaja, digitalizacija, personalizacija,

nije evidentirano

engleski

How digital transformation disrupts consumer policy?

nije evidentirano

consumers, consumer policy, retailing, digitalization, personalization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (1)

2020.

68-71

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice