Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku? (CROSBI ID 276144)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Dunković, Dario
hrvatski
Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku?
Potrošači se diljem svijeta suočavaju s vrlo brzim promjenama u tehnologiji i inovacijama, posebno napretkom u digitalnoj tehnologiji i transformaciji tradicionalnog u digitalno (npr. maloprodaji, "smart home" i sl.). Inovacije u maloprodaji proizvoda i usluga nude različite koristi potrošačima, šīre im izbor, olakšavaju naručivanje, pretraživanje i uspoređivanje ponuda ; smanjuju troškove, omogućavaju personalizaciju ponuda prema digitalnom profilu. Sve to u velikoj mjeri ovisi o prikupljanju podataka o ponašanju kupaca preko aplikacija, mobilnih i drugih IoT uređaja čak i u vlastitom domu, posjeta web shopovima i stranicama (cookies), P2P platformi, društvenih mreža i sl. To je sve u novije vrijeme postalo problematično sa stajališta zaštite potrošača jer se zadire i u privatnost (npr. sadržaj potrošačke košarice, koliko energije troše, detalji o domaćinstvu, koje uređaje koriste ili koje TV kanale gledaju, što rade i sa kime se druže i sl.). Ovo je jedan primjer, među mnogima, gdje je očito kako nove digitalne tehnologije značajno utječu na potrošačku politiku. Do sada se može zaključiti kako regulatori pokušavaju - iako u tome kaskaju - odgovoriti na svaki novi val digitalnih inovacija promjenama i nadopunama potrošačke regulacije (npr. rangiranje ponuda).
potrošači, potrošačka politika, maloprodaja, digitalizacija, personalizacija,
nije evidentirano
engleski
How digital transformation disrupts consumer policy?
nije evidentirano
consumers, consumer policy, retailing, digitalization, personalization
nije evidentirano