Kizomba: Afrički ples u europskom kontekstu, ili kako se stvara kulturna praksa (CROSBI ID 432204)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Filić, Roberta
Katić, Mario
hrvatski
Kizomba: Afrički ples u europskom kontekstu, ili kako se stvara kulturna praksa
Cilj ovog diplomskog rada je istražiti reprezentacije kizombe u popularnom kontekstu. Glavno pitanje rada je kako se stvara ples kizomba. Ono što u radu istražujem jest na koji način se kizomba proširila na Europu, koje osobe su tome najviše doprinijele, u kojoj mjeri je promijenjena, koje elemente je zadržala, a koje odbacila, gdje se pleše danas i kakvo značenje ima za one koji je plešu. Kako bi bolje razumjeli strukturu tog plesa danas, potrebno je obuhvatiti širi kontekst, njegovo vrijeme i mjesto nastanka. Autoetnografijom, interpretacijom intervjua, te analizom internetskih izvora došla sam do podataka da je kizomba kao ples službeno nastala, odnosno dobila svoj naziv u Portugalu, početkom 21. stoljeća, te se od tada podučava u plesnim školama. Bilo je potrebno deset godina da taj ples dođe do Hrvatske. Promjenom konteksta te evolucijom glazbe mijenjao se i sam ples te su nastali neki novi plesovi poput urban kiz-a, tarraxine, zouka. Danas postoje kizomba instruktori kao i kizomba festivali. Krajem 20. stoljeća kizomba je u Angoli i susjednim zemljama označavala zabave i druženja dok danas podrazumijeva glazbeni žanr i vrstu plesa. Promjenom konteksta kulturna praksa, u ovom slučaju kizomba, neprestano se mijenja i stvara.
kizomba, angolski ples, Afrika, Europa, kulturna praksa, folklor, promjena konteksta.
nije evidentirano
engleski
Kizomba: African dance in European context, or how cultural practices are created
nije evidentirano
kizomba, Angolan dance, cultural practice, folklore, context change
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
19.02.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Zadar