Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji (CROSBI ID 275994)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis ; Perković, Lada
hrvatski
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji
Provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja mora biti opća politika i praksa, a kako bi se unaprijedila u određenoj mikro regiji bilo je potrebno istražiti stavove učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o dosadašnjem iskustvu, oblicima i načinima rada sa učenicima s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji osnovnih škola ove županije imaju umjerene do krajnje pozitivne stavove o provedbi inkluzije, dok srednjoškolski nastavnici pokazuju veće nezadovoljstvo procjenom inkluzivne prakse u svojim školama. Inkluzivna praksa u školama u ovoj županiji je općenito vrlo dobra. Međutim, rezultati pokazuju nedostatno formalno obrazovanje učitelja i nastavnika u sadržajima vezanim za poučavanje učenika različitih sposobnosti, što nastoje nadoknaditi različitim stručnim usavršavanjima. Većina ispitanih učitelja i nastavnika ima potporu u radu s ovim učenicima te dobru suradnju sa stručno- razvojnom službom škole. Darovite i talentirane učenike usmjeravaju na dodatne izvanškolske i izvannastavne aktivnosti, kao i na posebne oblike školovanja. Učitelji i nastavnici s manje formalnog obrazovanja za rad sa učenicima s posebnim potrebama usmjereniji su na metodičko-didaktičke aspekte rada s njima.
inkluzivni odgoj i obrazovanje ; metodičko-didaktički aspekti rada ; učenici s posebnim potrebama ; učitelji i nastavnici
nije evidentirano
engleski
Teachers from Lika and Senj county attitudes towards working with pupils with special needs
nije evidentirano
all-inclusive education ; methodically didactic approach to teaching pupils with special needs ; primary and secondary school teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
68 (2)
2019.
309-329
objavljeno
0037-654X
1849-532X