Mehanizmi kontrole i usmjeravanja likovne produkcije: ULUH u kontekstu socrealizma (CROSBI ID 66133)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šeparović, Ana
hrvatski
Mehanizmi kontrole i usmjeravanja likovne produkcije: ULUH u kontekstu socrealizma
U izlaganju posvećenom djelovanju Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske (ULUH) u razdoblju između 1945. i 1950. godine, razmotrit će se uloga Društva u nastojanju države/partije da nametne kanon socrealizma u području likovne umjetnosti kroz totalitarnu organizaciju svijeta umjetnosti po uzoru na Sovjetski Savez. Osobita će se pozornost posvetiti mehanizmima kontrole i usmjeravanja likovne produkcije prema ideološki „ispravnom“ socrealizmu u okvirima potpune odsječenosti od zapadno–europskih likovnih zbivanja. U tom smislu nezaobilazan su pokazatelj godišnje izložbe ULUH-a, središnje likovne smotre toga razdoblja: od prve izložbe 1946., kada ideološki pritisak još nije uzeo maha, zamjećujemo dominaciju intimističkih tema, a svega desetak posto radova ima socrealistički predznak, sve do izložbe 1949. kada je ideološki pritisak dosegnuo vrhunac te oko 70 posto zastupljenih radova čine oni socrealističke provenijencije.
socrealizam, Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske, Informbiro, metode ideološkog pritiska
nije evidentirano
engleski
Control and Guidance Mechanisms in the Artistic Production: Croatian Association of Artists in the Socialist Realist Context
nije evidentirano
socialist realism, Croatian Association of Artists, Cominform, methods of ideological pressure
nije evidentirano
Podaci o prilogu
277-281.
objavljeno
10.31664/z4khpu.36
Podaci o knjizi
Institucije povijesti umjetnosti: Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti
Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti
2019.
987-953-6089-52-9