Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije (CROSBI ID 275618)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Melović, Boban ; Šerić, Neven ; Djokaj, Anton ; Mitrović, Slavica Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije // Jahorinski poslovni forum, 2 (2018), 2; 187-194

Podaci o odgovornosti

Melović, Boban ; Šerić, Neven ; Djokaj, Anton ; Mitrović, Slavica

nije evidentirano

Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije

U savremenom svijetu gradovi posvećuju veliku pažnju vlastitom brendiranju, shvatajući to kao zahtjev svjetskog tržišta i globalnih potrošača. Brendiranje gradova je savremeni koncept koji predstavlja model upravljanja gradom, zasnovan na pretpostavci da se grad može posmatrati kao „kompanija“ na tržištu, sve u cilju povećanja broja turista i ekonomskih efekata. Brend nekog grada omogućava njegovo opisivanje, interpretaciju i povezivanje sa određenim obilježjima, karakteristikama, vrijednostima i emocijama, zbog čega ovaj koncept treba shvatiti kao kontinuirani proces, koji je povezan sa svim ostalim marketing naporima. Kreiranje sveobuhvatne strategije brenda je osnova za unapređivanje imidža i plansko ostvarivanje vizije budućnosti grada. Jedan od najatraktivnijih gradova u Crnoj Gori je Kotor u Boki, a najveći promoter identiteta brenda je njegova jedinstvena prirodna ljepota i “word of mouth”, odnosno iskustva koje se prenose. Rad ima za cilj da analizira mogućnosti i ograničenja Kotora, sa ciljem izgradnje snažnijeg turističkog brenda. Autori polaze od hipoteze da brendiranje Kotora predstavlja simbiozu većeg broja faktora, čija je adekvatna valorizacija u pozitivnoj korelaciji sa unapređenjem turističkog imidža i turističkim rezultatima koji se na toj osnovi mogu generisati. U radu su korišćene kvalitativne ekonomske istraživačke metode, sa osnovnim ciljem da se izvrši identifikacija ključnih determinanti relevantnih za brendiranje Kotora, uzimajući u obzir i benchmarking primjere dobre prakse. Zaključak do kojeg autori dolaze je da brendiranje i pozicioniranje Kotora treba da budu usmjereni na njegovu ekskluzivnost i jedinstvenost, kao “dragulja Jadrana” sa jedinstvenom prirodnom ljepotom i bogatom kulturno-istorijskom ponudom.

Brend ; Grad ; Brendiranje ; Benchmarking ; Kotor

Zbornik - časopis je indeksiran u EconLit-u

engleski

Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije

nije evidentirano

Brand ; City ; Branding ; Benchmarking ; Kotor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2018.

187-194

objavljeno

2303-8969

Povezanost rada

Ekonomija