Stavovi učitelja i studenata glazbe o obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini u Hrvatskoj (CROSBI ID 275606)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dobrota, Snježana ; Matoš, Nikolina
hrvatski
Stavovi učitelja i studenata glazbe o obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini u Hrvatskoj
Profesionalno glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj ostvaruje se u osnovnim i srednjim glazbenim školama te na studijima glazbe (European Music School Union Weimer Declaration Music Schools in Europe, 2010). U radu su ispitani stavovi učitelja i studenata glazbe o ključnim obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini. Rezultati potvrđuju postojanje razlika u stavovima sudionika o pitanju provedbe prijamnog ispita, ali ne i optimalne dobi za upis u prvi razred glazbene škole. Nadalje, stavovi sudionika o statusu predmeta Zbor, Orkestar i Teorija glazbe, o satnici nastave solfeggia i instrumenta, o povezanosti nastave solfeggia i instrumenta te o razini stečenih kompetencija učenika po završetku osnovne glazbene škole ne razlikuju se s obzirom na spol, ali postoje razlike s obzirom na profesionalni status sudionika. Sudionici smatraju kako cilj glazbenoga obrazovanja na osnovnoškolskoj razini nije usmjeravanje budućih profesionalnih glazbenika, već estetski odgoj učenika. Takva promjena glazbeno-obrazovne paradigme predstavlja veliki korak u smjeru poboljšavanja glazbenopedagoške teorije i prakse.
glazbeno obrazovanje ; glazbenoobrazovni sustav ; kurikulum ; stavovi ; učenje glazbe
nije evidentirano
engleski
Teachers' and music majors' attitudes towards the features of the music education system at the elementary school level in Croatia
nije evidentirano
music education ; music education system ; curriculum ; attitudes ; music learning
nije evidentirano