Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca (CROSBI ID 275582)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Beroš, Ivan Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca // Acta Iadertina, 15 (2018), 2; 49-72. doi: 10.15291/ai.2813

Podaci o odgovornosti

Beroš, Ivan

hrvatski

Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca

Cilj rada je razjasniti pojam transcendentalno- aktivističke kreativnosti kao i razmotriti mogućnosti i preduvjete njezine realizacije u odgojnoobrazovnom procesu. Rad započinje opisom ‘slike’ prirode učenika koja se smatra potrebnom za praktičnu realizaciju ovog oblika kreativnosti. Pritom se naglašava činjenica ljudske nesvršenost i mogućnost kontinuiranoga razvoja. Kao metoda ostvarenja transcendentalno- aktivističke kreativnosti preuzima se dijalog shvaćen kao otvoreno iskazivanje i dijeljenja vlastitih misli, ideja i težnji s drugim ljudima bez skrivanja i straha od mogućih neuspjeha ili neugodnih iskustava. Budući da se institucionalizirani odgojno-obrazovni proces odvija u učionicama, opisuje se učionica kao zajednički prostor nade koji omogućava demokratsko angažiranje i borbu za promjene situiran u kontekstu širih zajedničkih prostora demokratskoga i aktivističkoga djelovanja. Demokratizacija učionica omogućava postavljanje socijalnih pitanja, prelaženje granica te kritičko propitivanje dominantnoga neoliberalnog diskursa te je stoga neophodan element aktivistički shvaćene kreativnosti. Dijalog kao sredstvo, i dijaloški pristup kao metoda kreativnog djelovanja, usmjereni su poništavanju efekata prevladavajućega elitističkog shvaćanja koje kreativnost prikazuje izoliranu od društva i namijenjenu posebno imaginativnim pojedincima. U radu se iskazuje stav kako nije vjerojatno da će u skoroj budućnosti doći do promjene dominantnoga shvaćanja kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu koje kreativnost promatra kao transformaciju postojećega. Razloge za ovakvo stanje nalazimo u dominantnom ekonomsko-političkom uređenju društva u cjelini, te odgojno-obrazovnoga sustava kao jednoga od društvenih podsustava.

dijaloški pristup, humanizacija, kritička pedagogija, neoliberalizam, učionica kao zajednički prostor nade

nije evidentirano

engleski

Creativity as a transcendental-activist characteristic of the individual

nije evidentirano

classroom as shared space of hope, critical pedagogy, dialogic approach, humanisation, neoliberalism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (2)

2018.

49-72

objavljeno

1845-3392

1849-1243

10.15291/ai.2813

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice