Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1051303

Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu


Beroš, Ivan
Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu // Acta ladertina, 15 (2018), 2; 73-92 doi:10.15291/ai.2814 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1051303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu
(Elements of creativity application in educational process)

Autori
Beroš, Ivan

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 15 (2018), 2; 73-92

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
instrumentalizacija kreativnosti, kritička pedagogija, onemogućavanje kreativnog obrazovanja, poticanje kreativnog obrazovanja, neoliberalizam, uloga nastavnika
(critical pedagogy, disenabling creative education, instrumentalisation, neoliberalism, potentiating creative education, role of teachers)

Sažetak
Svrha je rada pokušati odrediti i analizirati elemente odgojno-obrazovnoga procesa koji utječu na primjenu kreativnosti kao načela i metode u odgoju i obrazovanju. Polazi se od teorijske pozadine situirajući analizirane elemente na kontinuumu utjecaja koji se kreće od kraja na kojem se nalaze elementi što onemogućavaju primjenu kreativnosti do elemenata što je potiču u odgojno-obrazovnom procesu. Analiziraju se elementi proizašli iz anketnoga istraživanja provedenoga sa studentima prve i treće godine preddiplomskoga te druge godine diplomskoga studija pedagogije (N=115) na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru. Na navedenom je uzorku potvrđena središnja uloga nastavnika kao poticatelja i prepreke ostvarenju kreativnoga obrazovanja, te se analizom dobivenih rezultata nastoje razjasniti uzroci opisanoga stanja koje pokazuje da prevladava mišljenje kako institucionalne odrednice škole onemogućavaju realizaciju kreativnoga obrazovanja. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri dobiveni rezultati zrcale stvarna shvaćanja ispitanika koja imaju snagu utjecaja na njihovu teorijsko-praktičnu djelatnost, te koliki je utjecaj prevladavajućih shvaćanja pedagogijske znanosti kojima su studenti izloženi tijekom studiranja. U završnom se dijelu ukazuje na tendencije ekonomiziranja i instrumentaliziranja kreativnoga obrazovanja koje na taj način gubi legitimitet i svoju kritičko-transformacijsku osnovu. Izgubljenu osnovu zamjenjuje ljuštura apologije dominantne pragmatističko- neoliberalne orijentacije u teorijskom i praktičnom razmatranju, analiziranju i implementiranju pedagogijskih teorija, pripadajućih odgojno-obrazovnih načela te metoda usmjerenih na realizaciju kreativnoga obrazovanja u obliku načela i metode.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivan Beroš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Beroš, Ivan
Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu // Acta ladertina, 15 (2018), 2; 73-92 doi:10.15291/ai.2814 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Beroš, I. (2018) Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu. Acta ladertina, 15 (2), 73-92 doi:10.15291/ai.2814.
@article{article, author = {Bero\v{s}, Ivan}, year = {2018}, pages = {73-92}, DOI = {10.15291/ai.2814}, keywords = {instrumentalizacija kreativnosti, kriti\v{c}ka pedagogija, onemogu\'{c}avanje kreativnog obrazovanja, poticanje kreativnog obrazovanja, neoliberalizam, uloga nastavnika}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.2814}, volume = {15}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu}, keyword = {instrumentalizacija kreativnosti, kriti\v{c}ka pedagogija, onemogu\'{c}avanje kreativnog obrazovanja, poticanje kreativnog obrazovanja, neoliberalizam, uloga nastavnika} }
@article{article, author = {Bero\v{s}, Ivan}, year = {2018}, pages = {73-92}, DOI = {10.15291/ai.2814}, keywords = {critical pedagogy, disenabling creative education, instrumentalisation, neoliberalism, potentiating creative education, role of teachers}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.2814}, volume = {15}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Elements of creativity application in educational process}, keyword = {critical pedagogy, disenabling creative education, instrumentalisation, neoliberalism, potentiating creative education, role of teachers} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font