Pregled bibliografske jedinice broj: 1051303
Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu
Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu // Acta ladertina, 15 (2018), 2; 73-92 doi:10.15291/ai.2814 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1051303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu
(Elements of creativity application in educational process)
Autori
Beroš, Ivan
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 15
(2018), 2;
73-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
instrumentalizacija kreativnosti, kritička pedagogija, onemogućavanje kreativnog obrazovanja, poticanje kreativnog obrazovanja, neoliberalizam, uloga nastavnika
(critical pedagogy, disenabling creative education, instrumentalisation, neoliberalism, potentiating creative education, role of teachers)
Sažetak
Svrha je rada pokušati odrediti i analizirati elemente odgojno-obrazovnoga procesa koji utječu na primjenu kreativnosti kao načela i metode u odgoju i obrazovanju. Polazi se od teorijske pozadine situirajući analizirane elemente na kontinuumu utjecaja koji se kreće od kraja na kojem se nalaze elementi što onemogućavaju primjenu kreativnosti do elemenata što je potiču u odgojno-obrazovnom procesu. Analiziraju se elementi proizašli iz anketnoga istraživanja provedenoga sa studentima prve i treće godine preddiplomskoga te druge godine diplomskoga studija pedagogije (N=115) na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru. Na navedenom je uzorku potvrđena središnja uloga nastavnika kao poticatelja i prepreke ostvarenju kreativnoga obrazovanja, te se analizom dobivenih rezultata nastoje razjasniti uzroci opisanoga stanja koje pokazuje da prevladava mišljenje kako institucionalne odrednice škole onemogućavaju realizaciju kreativnoga obrazovanja. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri dobiveni rezultati zrcale stvarna shvaćanja ispitanika koja imaju snagu utjecaja na njihovu teorijsko-praktičnu djelatnost, te koliki je utjecaj prevladavajućih shvaćanja pedagogijske znanosti kojima su studenti izloženi tijekom studiranja. U završnom se dijelu ukazuje na tendencije ekonomiziranja i instrumentaliziranja kreativnoga obrazovanja koje na taj način gubi legitimitet i svoju kritičko-transformacijsku osnovu. Izgubljenu osnovu zamjenjuje ljuštura apologije dominantne pragmatističko- neoliberalne orijentacije u teorijskom i praktičnom razmatranju, analiziranju i implementiranju pedagogijskih teorija, pripadajućih odgojno-obrazovnih načela te metoda usmjerenih na realizaciju kreativnoga obrazovanja u obliku načela i metode.
Izvorni jezik
Hrvatski