Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu (CROSBI ID 275581)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Beroš, Ivan Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu // Acta Iadertina, 15 (2018), 2; 73-92. doi: 10.15291/ai.2814

Podaci o odgovornosti

Beroš, Ivan

hrvatski

Elementi primjene kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu

Svrha je rada pokušati odrediti i analizirati elemente odgojno-obrazovnoga procesa koji utječu na primjenu kreativnosti kao načela i metode u odgoju i obrazovanju. Polazi se od teorijske pozadine situirajući analizirane elemente na kontinuumu utjecaja koji se kreće od kraja na kojem se nalaze elementi što onemogućavaju primjenu kreativnosti do elemenata što je potiču u odgojno-obrazovnom procesu. Analiziraju se elementi proizašli iz anketnoga istraživanja provedenoga sa studentima prve i treće godine preddiplomskoga te druge godine diplomskoga studija pedagogije (N=115) na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru. Na navedenom je uzorku potvrđena središnja uloga nastavnika kao poticatelja i prepreke ostvarenju kreativnoga obrazovanja, te se analizom dobivenih rezultata nastoje razjasniti uzroci opisanoga stanja koje pokazuje da prevladava mišljenje kako institucionalne odrednice škole onemogućavaju realizaciju kreativnoga obrazovanja. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri dobiveni rezultati zrcale stvarna shvaćanja ispitanika koja imaju snagu utjecaja na njihovu teorijsko-praktičnu djelatnost, te koliki je utjecaj prevladavajućih shvaćanja pedagogijske znanosti kojima su studenti izloženi tijekom studiranja. U završnom se dijelu ukazuje na tendencije ekonomiziranja i instrumentaliziranja kreativnoga obrazovanja koje na taj način gubi legitimitet i svoju kritičko-transformacijsku osnovu. Izgubljenu osnovu zamjenjuje ljuštura apologije dominantne pragmatističko- neoliberalne orijentacije u teorijskom i praktičnom razmatranju, analiziranju i implementiranju pedagogijskih teorija, pripadajućih odgojno-obrazovnih načela te metoda usmjerenih na realizaciju kreativnoga obrazovanja u obliku načela i metode.

instrumentalizacija kreativnosti, kritička pedagogija, onemogućavanje kreativnog obrazovanja, poticanje kreativnog obrazovanja, neoliberalizam, uloga nastavnika

nije evidentirano

engleski

Elements of creativity application in educational process

nije evidentirano

critical pedagogy, disenabling creative education, instrumentalisation, neoliberalism, potentiating creative education, role of teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (2)

2018.

73-92

objavljeno

1845-3392

1849-1243

10.15291/ai.2814

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Povezanost rada

Povezane osobe



nije evidentirano

Poveznice