Hrvatska mora izvoziti više složenijih i vrjednijih proizvoda (CROSBI ID 786362)
Druge vrste radova | ostali članci/prilozi
Podaci o odgovornosti
Kovač, Ivana
hrvatski
Hrvatska mora izvoziti više složenijih i vrjednijih proizvoda
Nema razvoja nacionalne konkurentnosti bez snažne internacionalizacije poduzeća. Izvoz predstavlja jednu od najvažnijih poluga ekonomskog rasta i razvoja ne samo putem ulaska i širenja na nova tržišta nego stvaranjem okvira za usporedbu s uspostavljenim parametrima globalne konkurentnosti i produktivnosti. Oslanjanjem na internacionalizaciju poduzeća Hrvatska treba kreirati potencijal za stvaranje novih radnih mjesta, povećanjem bruto proizvoda, uravnoteženja bilance plaćanja te putem stjecanja novih znanja i tehnologija i naposljetku povećanja konkurentnosti posebno u postindustrijskom društvu našeg doba. Rezultati recentnog istraživanja pokazuju kako se strategije hrvatskih izvoznika temelje poglavito na pristupu diferenciranog nastupa i orijentaciji prema specifičnim nišama globalnog tržišta. Poticaj izlaska na međunarodna tržišta poduzeća imaju u većoj mogućnosti rasta prihoda, jedinstvenosti asortimana proizvoda za koje ne postoji potražnja na domaćem tržištu, stjecanju novih znanja i nezadovoljenu potražnju. Prema načinu izlaska na međunarodna tržišta može se reći kako hrvatska poduzeća najčešće koriste model izravnog izvoza, a nakon toga neki od oblika strateškog saveza odnosno partnerstva. Razvoj vlastitog postrojenja kao model izlaska na međunarodno tržište koristi se u značajno manjoj mjeri te većina poduzeća navodi kako je postupak internacionalizacije proveden brzo i samostalno ili uz pomoć partnera.
internacionalizacija, izvoz, Europska unija, konkurentska prednost
nije evidentirano
engleski
Croatia needs to export more complex and peer products
nije evidentirano
internationalization, exports, European Union, competitive advantage
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Lider
2018.
nije evidentirano
objavljeno