Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kvalitativno narativno istraživanje dječje religioznost i u kontekstu pet dimenzija religioznosti (CROSBI ID 275493)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kovačević, Vlaho ; Kardum, Goran ; Malenica, Krunoslav Kvalitativno narativno istraživanje dječje religioznost i u kontekstu pet dimenzija religioznosti // Bogoslovska smotra, 89 (2019), 4; 885-898. doi: https://orcid.org/0000-0001-8247-3941

Podaci o odgovornosti

Kovačević, Vlaho ; Kardum, Goran ; Malenica, Krunoslav

hrvatski

Kvalitativno narativno istraživanje dječje religioznost i u kontekstu pet dimenzija religioznosti

Istraživanje duhovnosti i religioznosti kod djece je podzastupljeno u istraživanjima u kontekstu rasta i razvoja a posebno su rijetka, ili ih uopće nema, kvalitativna istraživanja. Cilj ovog istraživanja je poimanje religioznosti kod djece u okviru pet temeljnih dimenzija religioznosti i to ideološkoj, iskustvenoj, intelektualnoj, posljedičnoj i ritualističkoj. Pomoću višedimenzionalne konceptualizacije religioznosti provedeno je kvalitativno narativno istraživanje povezanosti svakodnevnice i religioznosti na dvanaest učenika u dobi od 13 do 14 godina. Izvještaji djece u intervjuima pokazuju kako zamišljaju Boga kao osobu koja je iznad njihove razine postojanja, a istodobno sličan i jednak njima. Ne razlučuju nadnaravno i naravno već podrazumijevaju kao uobičajeno iskustvo što je u skladu s razinom kognitivnog razvoja. Savjest poistovjećuju s Božjim unutarnjim glasom dok neposredni mir i traganje u tišini povezuju sa spoznajom Boga. Te dvije dimenzije povezane su s odnosom i prihvaćanjem drugoga dok općenito religioznost poistovjećuju s psihološkom dimenzijom pripadanja. Buduća istraživanja trebaju se koristiti miješanom metodologijom, tj. upitnicima, dubinskim intervjuem i diskusijom grupe.

kvalitativno istraživanje ; narativno istraživanje ; dimenzije religioznosti ; razvoj religioznosti ; svakodnevni život i religijske promjene.

nije evidentirano

engleski

A qualitative‑narrative study of children’s religiosity in the context of five dimensions of religiosity

nije evidentirano

qualitative research ; narrative research ; dimensions of religiosity ; development of religiosity ; everyday life and religious changes.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

89 (4)

2019.

885-898

objavljeno

0352-3101

1848-9648

https://orcid.org/0000-0001-8247-3941

Povezanost rada

Psihologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Sociologija

Poveznice
Indeksiranost